2024-05-09 Fietstocht door Wapi (La Wallonie Picarde)

Photo of2024-05-09 Fietstocht door Wapi (La Wallonie Picarde) Photo of2024-05-09 Fietstocht door Wapi (La Wallonie Picarde) Photo of2024-05-09 Fietstocht door Wapi (La Wallonie Picarde)

May 9, 2024
May 2024

near Le But, Валонія (Belgique)

Omdat het een feestdag is durven we het aan om naar de andere kant van Brussel te trekken om een fietstocht in Wapi te maken.
In het begin en op het einde gaat het nog door het Pays des Collines en dus is het wat heuvelachtiger.
Na Ath volgden we de RAVeLs langs de kanalen.
We zagen hoe men de ophaalbrug naar boven draaide en weer neerliet, en hoe men de sasdeuren opende en sloot.
We bezochten de Nôtre-Dame basiliek in Tongres en reden een ommetje langs Beloeil.
Zoals elke feestdag in de zomer is het in Wallonië wel ergens rommelmarkt en vandaag was dat in Maubray. We bezochten een deel ervan te voet, maar besloten om verder langs het kanaal te rijden want er was teveel volk.
Daarna werd het weer heuvelachtiger, maar de vergezichten waren prachtig.
Alleen op het laatste was er een zeer slechte veldweg., die zelfs in het fietsroutenetwerk zat.
Dit was een mooie tocht, niet te zwaar en heel afwisselend.