2024-04-13 Fietstocht in de Oostkantons rond Sankt Vith

Photo of2024-04-13 Fietstocht in de Oostkantons rond Sankt Vith Photo of2024-04-13 Fietstocht in de Oostkantons rond Sankt Vith Photo of2024-04-13 Fietstocht in de Oostkantons rond Sankt Vith

April 13, 2024
April 2024

near Born, Wallonia (Belgique)

Bij onze toer van vorige week zagen we dat op het zuidelijkste punt, bij de autostrade afrit Kaiserbaracke een nieuwe parkeerplaats was naast de RAVeL. Dus beslisten we om daar een rondje te starten en zuidwaarts te trekken.
Eerst reden we langs de L47A richting Vielsalm. We dachten een korter wegje gevonden te hebben bij de start, maar dat hadden we beter niet genomen. Je volgt beter de RAVeL signalisatie.
De tocht langs de L47A is heel mooi. Gelukkig konden we overal nog door de struiken en bomen door kijken.
In Salmchateau volgden we de fietsknooppunten naar Provèdroux. Een echte aanrader: eerst komt men langs het chateau Sainte Marie, en later door het dorp zelf waar ook nog een kasteelhoeve is en verschillende mooie gebouwen.
Via kleine landwegen en een onverhard pad dat goed berijdbaar was reden we rustig verder richting Oudler waar we de L47 (de Vennbahn) opdraaiden.
Tot onze verrassing waren er 2 nieuwe bruggetjes bijgebouwd sinds onze vorige passage, enkele jaren terug. We konden zo bijna overal op de L47 blijven.
In Sankt Vith ging het via de L48 naar Born waar we terug switchten naar de L47A.
Deze toer was, zoals mijn man zei, een echte topper: overal mooie vergezichten, goede fietswegen en nergens lange hellingen.