2022-08-06--Rocabruna-Basses de Monars-Beget-Salarça

Photo of2022-08-06--Rocabruna-Basses de Monars-Beget-Salarça Photo of2022-08-06--Rocabruna-Basses de Monars-Beget-Salarça Photo of2022-08-06--Rocabruna-Basses de Monars-Beget-Salarça

August 6, 2022
August 2022

near Rocabruna, Catalunya (España)

Sortida per una de les zones de mes mala petja mes aspra de l'Alta Garrotxa.
Comencem a pedalar a Rocabruna per la carretera en direcció a Beget durant uns 1300 metres on la deixem per enfilarnos a les Basses de Monars per la pista, passant per l'oratori de Can França, pla de Falgueres i coll del Boix.
Un cop a les Basses comença el descens per un corriol molt pedregos i de dificil ciclabilitat, pels cingles d'en Vila i fins el corral de Mas Mitjà, a partir d'aqui el corriol es torna mes amable, tot i que en ocasions hem de posar el peu a terra.
Continuem pel corriol que segueix el cingle de la Costa fins passat el cim del Tossal o Amorriador (noms diferens depenent de la cartografia). A partir d'aqui tenim pista de baixada, passem pel collet de la Figuera, el Bac i el coll del Sunyer, fins a trobar la carretera de Beget a Oix.
Seguim per la carretera en direcció a Oix passant pel pont d'en Quelet i la deixem una mica abans del pont de Bolacell desviant-nos a la dreta per un corriol pedregos i amb la vegetació força espessa, passem per sota la bauma dels Gitanos i el collet de la VIla, on s'aixampla i es converteix en pista.
Sant Valentí de Salarça, parada obligatoria per admirar aquesta esglesia romanica i carragar d'energia abraçant el roure. Continuem per pista encimentada en direcció a Font Rubí, la deixem a l'alçada de la Cruanya per continuar per la pista que trobem a la dreta fins el coll Ses Basses de Dalt, aqui la deixem i continuem per ep PR-C187 passant pel molí d'en Sorolla, i can Planes, fins a trobar la carretera de Rocabruna que seguirem fins a can Tadeu punt de sortida.