2021-08-11 Steinebrück - Prüm

2029
August 11, 2021
August 2021

near Lommersweiler, Wallonia (Belgique)

Het is alweer enkele jaartjes geleden sinds we deze toer nog reden.
We vertrokken zoals altijd bij het oude douanegebouw van Steinebrück, waar we het fietspad richting Schönberg namen. Vroeger bleven we langer op de weg, maar nu is er een knooppunt route uitgezet over een kleine weg. Men heeft dan wel geen verkeer, maar wel hellingen tot 20%.
In Andler namen we de weg naar Wischeid. Daarna volgde de klim naar Roth via Auw. Omdat we niet wisten hoe de boswegen erbij lagen, bleven we op geasfalteerde wegen, maar moesten dan een langer stuk langs de B265. Daarna namen we de afslag naar Olzheim waar we de Prümradweg namen. Hier zagen we wel de gevolgen van de overstromingen. De weg was eigenlijk afgesloten omdat een deel van het brugwegdek was weggespoeld, maar we konden langs de reling te voet erover.
Verder ging het naar Prüm, waar we een stop inlasten voor we de oude spoorweg naar Pronsfeld namen.
Het laatste deel van deze toer door het Alfbachdal is heel mooi. kilometers fietst men er door de natuur, met als toetje de tunnel.
Dit is een mooie route met enkele zware klimmetjes en overal verharde weg behalve het eerste deel langs de Prüm.