2021-02-24 Fietstocht rond Ittre

2011
February 24, 2021
February 2021

near Haut-Ittre, Wallonia (Belgique)

Met het mooie weer en de corona maatregels waardoor iedereen moet thuiswerken, hebben wij ervan geprofiteerd om richting Brussel te trekken.
Wij zijn onze fietstoer gestart vanaf de carpoolparking in Haut-Ittre.
We reden over kleine heuvelachtige wegen met mooi uitzicht over de velden tot we de RaVeL (Ligne 141) bereikten. Deze volgden we tot in Arquennes waar we overschakelden op het oude kanaal Brussel-Charleroi. Dit is één van de mooiste fietsroutes in België. Na de overgang in het nieuwe kanaal bij Ronquiéres bereikten we terug de RaVeL (Ligne 106).
Over het plateau met groots uitzicht reden we naar het bos van Braine le Comte. Daarna keerden we terug naar het kanaal dat we volgden tot Clabecq.
Via een ommetje langs Braine-le-Chateau reden we terug naar ons startpunt.
Het gedeelte door het bos en langs het golfterrein is niet geschikt voor race fietsen.
Ondanks de grote stukken langs het water en over oude spoorlijnen hebben we toch heel wat hoogtemeters gedaan.

• De Groote Catherine Sep 5, 2021

Wat een verrassing: bos, water, charmante dorpjes , Ravel, … alles in één wandeling. Dank U!