16/4/2024 Pistes noves al sector de Vidabona i una trialera per investigar

Photo of16/4/2024 Pistes noves al sector de Vidabona i una trialera per investigar Photo of16/4/2024 Pistes noves al sector de Vidabona i una trialera per investigar Photo of16/4/2024 Pistes noves al sector de Vidabona i una trialera per investigar

April 16, 2024
April 2024

near Ripoll, Catalunya (España)

L’objectiu d’avui era documentar la pista nova que han obert al sector de Vidabona, ubicat aquí al Ripollès prop de Ripoll i de Sant Joan de les Abadesses.
Possiblement siguin només per desboscar, però ara ens permeten anar per pista fins a l’ermita de Sta. Maria de Vidabona i també fins a les ruïnes de la casa de Vidabona. Fins ara això només es podia fer per trialeres i de nivell expert. Aquest és un indret místic, sobre tot per aquells que hagin seguit els darrers dies del periple de mossèn Lluís Maria Xirinacs.
D’altre banda, en una incursió prèvia vàrem veure que just on acaba la pista, arrenca una trialera inicialment molt planera, que no sabíem quin caire portaria. De manera que avui calia esbrinar-ho.
L’inici de la trialera és molt planer i de bon fer, però aproximadament després d’uns 400 mt, punt en el que deixat la bici, comença una forta pujada amb corbes molt tancades i rocs al mig del camí que jo considero que no la fan gens ciclable, quan a menys de pujada!. Baixant i amb una bona tècnica, suposo que els experts diran que és un passeig!. El cas és que en uns 500 mt d’aquesta trialera us tornareu a situar a la mateixa pista que portàvem quan hem vingut.
Per tant, si sou molt bons i teniu ganes de fer trial, podeu pujar de Muiols per pista fins al punt d’intersecció de la carretera amb la trialera, baixar per trialera fins a Vidabona i llavors fer la tornada per la pista (ep!, és només una idea!).

Salut cames i pedals companys!