Photo of12/02/2022 Moià- l'Espluga de Castellcir- Castell de la Popa, Seuva negra, Collsuspina-Coves del Toll- Moià Photo of12/02/2022 Moià- l'Espluga de Castellcir- Castell de la Popa, Seuva negra, Collsuspina-Coves del Toll- Moià Photo of12/02/2022 Moià- l'Espluga de Castellcir- Castell de la Popa, Seuva negra, Collsuspina-Coves del Toll- Moià

February 12, 2022
February 2022

near Moià, Catalunya (España)

Un passeig pel Moianès sense masses complicacions, alguna trialera de bon fer i molta pista, l’objectiu d’avui era visitar Esplugues de Castellcir, una balma habitada des de l'època alt-medieval fins a començament d’aquest segle XXI, el topònim està documentat des de 1192. I llavors anar fins al castell de la Popa, documentat des de l'any 1014, nom al·lusiu a la forma del penyal que li fa de base, el qual li confereix un aspecte espectacular. De manera que bàsicament es tractava de recular uns 1.000 anys per fer-nos a la idea de com era de dura la vida al Moianès de l’any 1.000. Per arrodonir la ruta hem baixat per les coves del Toll, però com que hi vàrem passar fa un parell de setmanes ja no ens hi hem entretingut, a més ens esperava un bon dinar a la fonda Cal Grau de l’Estany, i anàvem de tard!!!!

Salut i bateria companys!

• Photo of pmilansal
    pmilansal Sep 11, 2023

Avui he fet aquesta ruta, m’ha agradat molt, es distreta i amena, l’entorn es fresc malgrat la sequera, la recomano a tothom, gràcies per la feina feta