La Roca-Pla de Satlla-Serrat dels Ocells-Abella-La Roca

Photo ofLa Roca-Pla de Satlla-Serrat dels Ocells-Abella-La Roca Photo ofLa Roca-Pla de Satlla-Serrat dels Ocells-Abella-La Roca Photo ofLa Roca-Pla de Satlla-Serrat dels Ocells-Abella-La Roca

May 17, 2015
May 2015

near La Roca, Catalunya (España)

Sortida curta però exigent des del primer moment per pujar fins al Serrat dels Ocells. Grans vistes a banda i banda de les valls de Ribes i Camprodon i tot seguit gaudir al màxim de la baixada pels parts primer i després per una pista fins a Can Barato.

Deixo el cotxe al petit poble de La Roca i començo a pujar per la carretera en direcció a l’Abella fins que trobo el corriol a mà dreta que puja cap al Serrat de la Creu. És un camí força dret amb molta pedra a trams i potser tocarà empènyer la bici en algun punt.

Arribats al Serrat continuo per la pista amunt cap a la dreta. La de l’esquerra baixa cap al poble de l’Abella. Jo amunt pel que és ara ja una pista apte per 4x4 i que puja cap al Puig Cornador.

Segueixo amunt a estones amb alguna bona pendent fins a passar per La Deneriscla i en direcció a Pla Cominal. El camí és costerut i la pujada és constant encara que hi ha alguns petits trams que ens permet recuperar. Arribo a Llongardell i la cosa es continua enfilant fins al Serrat de Ventolà.

A partir d’aquí la cosa ja planeja una mica i amb una lleugera baixada arribo al Pla de Satlla i al seu refugi forestal on trobo els primers cavalls de la temporada.

Ja només queden un parell de repetjons una mica costeruts i arribo a la Collada Verda. Des d’aquest punt ja podem gaudir de les magnífiques vistes de la Vall de Ribes amb el Taga al fons i el Puig Estela davant nostre.

Giro a l’esquerra, la pista de la dreta baixa a Pardines, i pujo cap a la Collada de Puig Rodó i arribo a la Font dels Ocells. És un magnífic mirador de la Vall de Ribes a una banda i la Vall de Camprodon a l’altra a més de bona part del Pirineu.

Després de fer unes fotos continuo pujant una mica més seguint el filat fins al Serrat dels Ocells, punt més alt de la ruta, on les vistes encara són millors i el Puigmal ens queda en primer terme a més del Puigllançada i la Tossa d’Alp.

A partir d’aquí ja començo a baixar entre mig dels prats en direcció als Plans dels Pous fins a trobar l’abeurador. Segueixo entre mig dels prats fins als Plans de Collsalarca i ja enllaço amb una pista que aniré seguint en baixada constant.

Anem baixant tota l’estona per sota de la Serra Cavallera que tinc a la meva dreta fins a la zona de Les Dous on ja la pista es desvia cap a l’esquerra per anar en direcció a l’Abella.

Vaig en direcció al Cap del Serrat sempre en continua baixada per pista a estones més bona a estones més dolenta fins a Can Barato on aquesta ja és cimentada.

Baixo fins a creuar la riera d’Abella i encaro la penúltima pujada per arribar al veïnat d’Allà Enllà i d’aquí ja arribo al poble de l’Abella.

Des d’aquí baixo per carretera fins a La Roca on tinc el cotxe i dono per acabada la sortida.

Abella

Llongardell

PLA DE SATLLA

PictographWilderness hut Altitude 5,111 ft

Refugi forestal de pla de Satlla

PictographRiver Altitude 3,706 ft

Serrat de la Creu

SERRAT DE VENTOLÀ

Serrat dels Ocells

Veïnat d'Allà Enllà

Vistes Mirant al Taga

• RBJ98 Jun 19, 2017

Es necesita clau o algun tipus de permis per accedir al refuigi?
    Moltes Gracies /outdoor-trails/la-roca-pla-de-satlla-serrat-dels-ocells-abella-la-roca-9700125#wp-9700142

• Aitoor88 Apr 8, 2018

Es de bon veure el cami ? Si no coneixem del tot la zona , esta ben marcat , sobretot el troç que descrius de baixada pels prats