Volta Cardona - Serra de Busa - Vall d'Ora

Photo ofVolta Cardona - Serra de Busa - Vall d'Ora Photo ofVolta Cardona - Serra de Busa - Vall d'Ora Photo ofVolta Cardona - Serra de Busa - Vall d'Ora

Very difficult
March 8, 2020
March 2020

near Clariana de Cardener, Catalunya (España)

Fantàstica ruta que ens permet gaudir del paisatge del Solsonès principalment utilitzant carreteres secundàries i que puja al pla de Busa on podrem contemplar grans panoràmiques i enllaçar cap a la Vall d'Ora utilitzant un tros pedregós i amb forta baixada de 3,5kms de pista i tancar el recorregut.

A destacar indret de gran bellesa al pantà de Sant Ponç i la forta pujada a la serra de Busa amb pendents inicials del 6% i després amb alguns trossos encimentats amb pendents màxims del 13 al 17% amb asfalt generalment bo i amb alguns descans. Al coll d'Ordigues (just després del coll d'Arques) pugem en dues llaçades molt dretes al Pla de Busa i en 5-10 minuts a peu ens arribem a un fantàstic mirador amb una vista espectacular. El retorn el podem fer per herba dalt la bici. Retornem al coll i seguim per asfalt cap a la vall d'Ora. De seguida s'acaba el tros asfalt i ens trobem amb una pista sense asfaltar només apte per gent amb esperit "obert". Té uns 3,5kms amb uns 2kms amb forta baixada i pedres que fan que sigui difícil de baixar amb rodes de carretera 700x28C (per això he posat Molt difícil, recomanable en algun tros sinó es veu clar fer-ho a peu). Abans d'arribar al fons de la vall comença l'asfalt de nou. Retorn fins al punt de partida molt ràpid, generalment tot en baixada, excepte "pujadeta" del 5% poc abans d'arribar al final.