Wikiloc will stop soon for maintenance

Volta al Montseny: Sant Celoni-Santa Fe-Viladrau-Seva-Collformic-Sant Celoni

September 11, 2014
September 2014

near Sant Celoni, Catalunya (España)

Ruta circular amb bici de carretera, sortint de Sant Celoni, pujant a Santa Fe, baixant cap a Viladrau i Seva i finalment pujant Collformic per tornar a Sant Celoni.

Aparquem el cotxe a Sant Celoni, (una bona opció és deixar-lo a l'estació de tren).
Inici suau per la carretera que puja a Santa Fe, al Km 4 a la rotonda, prenem la direcció de Campins i ja anem pujant fins al Km 25, passant per Santa Fe, on podem gaudir de la frescor de la fageda.
Seguidament una còmoda baixada cap a Sant Marçal i després d'un petit "repetxonet", baixada trepidant fins a enllaçar la carretera de Viladrau. Seguim aquesta cap a Seva, primer baixa, després puja suaument i finalment torna a caure.
Un cop a Seva, ens desviem direcció el Brull. Una pujada de 9 Km aproximadament ens portarà a Collformic, última pujada, per després assaborir una llarga baixada fins a Sant Esteve de Palautordera, on a la primera rotonda agafarem el carril bici que ens tornarà planejant cap a Sant Celoni.

Punts d'interès: Durant el recorregut trobarem varies fonts, la primera pujant a Santa Fe, entre els Kms 15 i 16, no sempre raja. La segona al Km 21, queda a mà esquerra a pocs metres d'un camí amb un cadenat, sempre amb un doll generós. La tercera abans d'arribar a Viladrau, sota una corba bastant tancada. Al darrer Km (Km27) pujant Collformic trobem la quarta. I al cim n'hi ha una que si hi tires un parell d'euros et surt cocacola... bé i baixant en trobem un parell més.