Volta al Montseny des de Vic-pujada final a Collformic

Photo ofVolta al Montseny des de Vic-pujada final a Collformic Photo ofVolta al Montseny des de Vic-pujada final a Collformic Photo ofVolta al Montseny des de Vic-pujada final a Collformic

May 4, 2019
May 2019

near Vic, Catalunya (España)

Sense cap dubte, un dels recorreguts més bonics de la comarca d'Osona i una petita incursió al Vallès Oriental.
Des de Vic anem en direcció a Taradell. Aquí, farem el primer port del dia, la Collada de Mansa. Descens cap a Mas Vidal i altre cop de pujada fins a Viladrau, vila que si no vaig errat, pertany administrativament a la província de Girona. Sortim del poble i continuem de forma suau però sempre pujant fins al Coll de Gomara. Tot seguit des d'aquest coll, ens desviem a la dreta (GIV-5201) per encarar una forta rampa. Passat el Coll de Can Gaudenci, el traçat evoluciona de forma més suau fins que arribem al Coll de Bordoriol, punt de partida de rutes a peu fins al cim del Matagalls.
Lleugera baixada i altra vegada pujada fins al Coll de Sant Marçal on també podem veure-hi una zona d'aparcament amb itineraris per pujar les Agudes i Matagalls a peu.
Tornem a pujar altra vegada immersos en una espectacular fageda amb impressionants vistes a les Agudes. Quan la carretera arriba a 1300 metres d'altura, comencem la baixada capa a Santa Fe del Montseny.
Abans de trobar l'indicador del quilòmetre 20, ens desviem a la dreta per una carretera que indica Turó de l'Home i Montseny. tornem a passar per un tram ombrívol amb molts faigs.
Pugem fins al Coll de Santa Helena amb una forta rampa final i tot seguit, amb paisatge més obert, comencem la llarga baixada fins a la Costa del Montseny.
En aquesta petita població o veïnat, just sortint-ne i en una marcada corba d'esquerres, continuem per una carretera asfaltada en direcció al poble de Montseny.
En una marcada corba, prenem la carretera BV-5301 i iniciem la pujada estrella de la jornada: Collformic. Tot i que l'ascens oficial comença dos quilòmetres més avall, no ens haurem pas estalviat cap cosa, perquè el plat fort està per arribar i comença després del pont del Riu Tordera, uns tres quilòmetres més amunt.
Poc més de nou quilòmetres sense cap descans però amb rampes constants amb percentatges normals però que en alguns punts s'acosten al 8% al quilòmetre.
Arribem a Collformic on trobem un Restaurant i un parell de zones d'aparcament, és potser el punt més concorregut i lloc d'ascens també al Matagalls, sempre ple de gent en cap de setmana. Ara ja només ens quedarà gaudir d'una llarga baixada fins a Sant Miquel de Balenyà i Tona i el retorn planer per Malla fins a Vic.