VOLTA AL BAIX PENEDES

February 9, 2021
February 2021

near Coma-ruga, Catalunya (España)

Volta en bici de carretera a la comarca del Baix Penedès. El track entra en alguns trams de manera inevitable a les comarques veïnes del Tarragonès, l’Alt Camp, l’Alt Penedès i el Garraf.

La ruta transcorre per carreteres sense trànsit, carril bici i camins rurals asfaltats. A l'estiu està prohibit anar en bici per molts trams de passeig marítim de les diverses localitats costaneres per on passa la ruta. Com a alternativa podem anar per la C-31 i la N-340, amb molt de trànsit, o millor per les vies interurbanes que comuniquen les diverses poblacions de la costa.

El track surt de Coma-ruga, a la vora de la mar, passa per l’Arc de Berà i va guanyant alçada entre vinyes i boscos. Passem per Roda de Berà, Bonastre, Masllorenç i Rodonyà. Creuem l’autopista de Lleida i pugem per una carretera de muntanya fins al Coll de Cal Magí Vidal, a 627 metres d’altura.

Baixem una mica fins a Aiguaviva i anem a buscar el Coll de les Ventoses, a 560 metres d’altura. Baixem per una carretera molt bonica, amb bones vistes sobre la plana del Penedès, fins a Sant Jaume dels Domenys. Creuem els veinats de Cornudella i Lletger, i també l’autopista AP-7. Passem per Banyeres del Penedès i per l’Arboç. Creuem la N-340, anem cap a Castellet, voltem el pantà de Foix, seguim el riu Foix fins a Cubelles i retrobem la línea de costa.

Als darrers kilòmetres de la ruta rodem tranquil·lament a la vora de la mar, tot passant les platges de Cubelles, Cunit, Segur de Calafell i Calafell, fins arribar un altre cop a Coma-ruga.

Aquesta ruta també és molt recomanable en sentit contrari, tenint en compte que caldrà rectificar algun tram per tal de no anar en contra-direcció.

Si sou del Garraf, podeu fer aquesta ruta seguint el track que ja vaig penjar, “VOLTA AL BAIX PENEDÈS des de Vilanova i la Geltrú”.

Podeu combinar aquesta “VOLTA AL BAIX PENEDÈS” amb la “VOLTA A L’ALT PENEDÈS” o amb trams de la “GRAN VOLTA AL PENEDÈS” que també tinc penjades a Wikiloc.