Photo ofVilanova+Sant Pere de Ribes+Monestir Budista+Moja+Monjos+Coll de Torrelletes+Panta de Foix Photo ofVilanova+Sant Pere de Ribes+Monestir Budista+Moja+Monjos+Coll de Torrelletes+Panta de Foix Photo ofVilanova+Sant Pere de Ribes+Monestir Budista+Moja+Monjos+Coll de Torrelletes+Panta de Foix

June 22, 2023
May 2023

near Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Ruta interessant per anar fins el monestir Budista a la Plana Novella a tocar de Sitges.
La ruta s'inicia en direcció cap a Sant Pere de Ribes a on arribem per la carretera que passa just pel costat del seu castell. Una vegada passat el castell entrem a la població, seguim pels seus carrers, de pujada per anar a buscar la carretera que va cap a Vilafranca i passa pel trencall a Olivella.
L'inici de la carretera es baixada però dura ben poc perquè la tendència es a pujar suaument fins arribar al encreuament que hi ha a la dreta cap Olivella. Anem cap Olivella per una carretera mes local i poc a poc a mida que ens apropen a Olivella les pendents son un pel mes fortes. Just als peus d'Olivella i ajust abans de fer el darrer revolt que entra a la població hi ha un encreuament a l'esquerra per una carretera encara mes local on comença i es concentra la part mes difícil de la ruta, on trobarem les pendents mes fortes i acabarem al Monestir.
La primera part son 3km de pujada fins l'observatori astronòmic del Garraf, que ens queda a l'esquerra i fàcil d'identificar per la cúpula blanca, no confondre amb el Ratpenat. Coincideix passar per davant de l'observatori en acabar-se la pujada i tenir al davant una baixada mes forta d'un quilometre i mig per seguir pujant fins el peus de l'urbanització Plana Novella on hi ha la darrera rampa mes forta abans d'arribar al Monestir Budista.
El Monestir Budista es un lloc de molta pau i tranquil·litat. Es pot entrar dins i anar a la botiga on hi ha un petit servei amb productes propis.
De tornada hem de tornar pel mateix tram fins l'encreuament de la carretera de Vilafranca del Penedes. Si recordeu la baixada que hem fet desprès del observatori ara serà de pujada i bastant potent, ara bé, l'única dificultat fins la cruïlla a la carretera de Vilafranca on seguirem a la dreta.
Pel davant tenim 4km de pujada on la pendent mes forta està en la seva primera meitat per desprès tenir un petit descans per fer el darrer quilometre de pujada quelcom mes suau que l'anterior. La carretera segueix de baixada fins planejar abans d'arribar a l'església de Sant Pere Molanta on girem a l'esquerra pel seu costat i seguir per una carretera molt local. Aquest tram es portarà a passar per sobre de la C32 i fer una gran baixada abans d'arribada Moja. Població que creurem pels seus carrers per sortir a una carretera encara mes local passant per l'ermita Santa Maria de Penyafel abans d'arribar als carrers dels Monjos. Dels Monjos cap a La Ràpita i passada la Ràpita al primer encreuament seguirem a l'esquerra per sota del pont de la via del tren i aquesta carretera ens portara a fer el coll de Torrelletes, una pujada suau i de molt bon fer.
Passat el coll de Torrelletes ja baixem ràpidament cap el Castellet per enfilar la carretera del Pantà de Foix on ja nomes queden 10km que no son del tot fàcils perquè la carretera ressegueix el pantà amb petits puja i baixa. I una vegada deixem enrere el pantà cal fer la darrera pujada desprès de les dues rotondes a on ja arriben en pujada.

Salut i força pedals

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ruta interesante para ir hasta el monasterio Budista en la Plana Novella junto a Sitges.
La ruta se inicia en dirección hacia Sant Pere de Ribes donde llegamos por la carretera que pasa justo al lado de su castillo. Una vez pasado el castillo entramos en la población, seguimos por sus calles, de subida para ir a buscar la carretera que va hacia Vilafranca y pasa por el desvío a Olivella.
El inicio de la carretera es bajada pero dura muy poco porque la tendencia es subir suavemente hasta llegar al cruce que hay a la derecha hacia Olivella. Vamos hacia Olivella por una carretera más local y poco a poco a medida que nos acercan a Olivella las pendientes son uno por lo más fuertes. Justo a los pies de Olivella y ajuste antes de realizar la última curva que entra en la población hay un cruce a la izquierda por una carretera aún más local donde empieza y se concentra la parte más difícil de la ruta, donde encontraremos las pendientes mas fuertes y terminaremos en el Monasterio.
La primera parte son 3km de subida hasta el observatorio astronómico del Garraf, que nos queda a la izquierda y fácil de identificar por la cúpula blanca, no confundir con el murciélago. Coincide pasar por delante del observatorio al terminar la subida y tener delante una bajada más fuerte de un kilómetro y medio para seguir subiendo hasta los pies de la urbanización Plana Novella donde se encuentra la última rampa más fuerte antes de llegar al Monasterio Budista.
El Monasterio Budista es un sitio de mucha paz y tranquilidad. Se puede entrar dentro e ir a la tienda donde existe un pequeño servicio con productos propios.
De vuelta debemos volver por el mismo tramo hasta el cruce de la carretera de Vilafranca del Penedes. Si recuerda la bajada que hemos hecho después del observatorio ahora será de subida y bastante potente, ahora bien, la única dificultad hasta el cruce en la carretera de Vilafranca donde seguiremos a la derecha.
Por delante tenemos 4km de subida donde la pendiente más fuerte está en su primera mitad por después tener un pequeño descanso para hacer el último kilómetro de subida algo más suave que el anterior. La carretera sigue de bajada hasta planear antes de llegar a la iglesia de Sant Pere Molanta, donde giramos a la izquierda por su lado y seguir por una carretera muy local. Este tramo se llevará a pasar por encima de la C32 y realizar una gran bajada antes de llegada Moja. Población que cruzaremos por sus calles para salir a una carretera aún más local pasando por la ermita Santa Maria de Penyafel antes de llegar a las calles dels Monjos. De los Monjes hacia La Ràpita y pasada la Ràpita al primer cruce seguiremos a la izquierda por debajo del puente de la vía del tren y esta carretera nos llevara a hacer el collado de Torrelletes, una subida suave y de muy buen hacer.
Pasado el collado de Torrelletes ya bajamos rápidamente hacia el Castellet para subir a la carretera del Pantano de Foix donde ya sólo quedan 10km que no son del todo fáciles porque la carretera sigue el pantano con pequeños sube y baja. Y una vez dejamos atrás el pantano hay que realizar la última subida después de las dos rotondas a donde ya llegan en subida.

Salut i força pedals

PictographLake Altitude 344 ft

Panta de Foix

El Pantà de Foix és un embassament que pertany al riu de Foix creat per una presa situada al municipi de Castellet i la Gornal a la comarca de l'Alt Penedès a prop del límit amb la comarca del Garraf cap on seguirà el riu fins a la seva desembocadura. Ocupa una superfície aproximada de 66 hectàrees. La zona humida "Embassament del riu Foix" té una superfície d'unes 79 Ha ja que incorpora a més de l'embassament l'espai fluvial situat aigües avall de la presa. https://ca.wikipedia.org/wiki/Pant%25C3%25A0_de_Foix%

PictographCastle Altitude 482 ft

El Castellet

El castell de Castellet és un edifici de Castellet i la Gornal (Alt Penedès) declarat bé cultural d'interès nacional. El castell de Castellet fou construït al cim d'un turó al costat d'un meandre del riu de Foix%2C on actualment es troba l'embassament amb el mateix nom. Aquest turó es troba al vessant penedesenc de la carena litoral que forma part de l'extrem sud-oest del conjunt muntanyós format per l'Ordal i el Garraf. Servia per a controlar el sector oriental de la plana del Penedès

PictographProvisioning Altitude 180 ft

LLoc per esmorzar i fer el vermut molt concorregut pel ciclistes

Fora d'Òrbita és una experiència educativa i de divulgació per apropar l'Astronomia a tothom despullant-la del mite de ciència incomprensible. https://www.planetari.cat/benvinguts

PictographMountain pass Altitude 623 ft

Coll amb molt poc desnivell que ajuda a escalfar les cames.

PictographCastle Altitude 128 ft

Castell Sant Pere de Ribes

El castell de Ribes també anomenat castell de Bell-lloc o castell de Sota-ribes és una obra del municipi de Sant Pere de Ribes (Garraf) declarada bé cultural d'interès nacional. Es tracta d'un edifici documentat des del segle x que està situat dalt un petit turó escarpat a la dreta de la riera de Ribes a la sortida de Sant Pere de Ribes en direcció Vilanova i la Geltrú. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Ribes https://www.santperederibes.cat/turisme/descobreixsantperederibes/edatmitjana/castell-de-ribes

PictographReligious site Altitude 748 ft

Santa Maria de penyafel

Les primeres referències documentals de la capella vinculada a la casa forta veïna són del segle XI. L'edifici actual és però molt més tardà va ser beneït l'any 1747. Pocs anys després es va construir l'altar barroc. És un temple d'una nau capçada amb un absis poligonal i amb un presbiteri una mica enlairat. Adossada a la casa hi ha la rectoria.