Photo ofVic-Roda de Ter-Manlleu-Torelló-Sant Quirze de Besora-El Collet de St Agustí-Perafita-Olost Photo ofVic-Roda de Ter-Manlleu-Torelló-Sant Quirze de Besora-El Collet de St Agustí-Perafita-Olost Photo ofVic-Roda de Ter-Manlleu-Torelló-Sant Quirze de Besora-El Collet de St Agustí-Perafita-Olost

December 5, 2018
December 2018

near Vic, Catalunya (España)

Sortim de Vic i ens dirigim cap a Roda de Ter, Manlleu i Torelló en el que serà el tram més transitat i menys interessant de la ruta. Fins a Sant Quirze de Besora hi arribem per Borgonyà i la carretera local paral·lela a la C-17 també amb ben poc interès.
Creuem inevitablement el túnel i ens desviem cap a Sant Agustí de Lluçanès. Ara si, per una carretera que es va enfilant suaument i que després d'un parell de corbes de ferradura passant per una antiga caseta, arriba al seu punt culminant, el Collet de Sant Agustí.
Des del Collet continuem fins a Perafita ja de baixada i a continuació fins a la carretera de Prats on després de dues rampes de pujada, baixarem ràpidament fins a la Riera d'Olost.
A partir d'aquí ens esperen tres quilòmetres i 175 metres de desnivell de traçat un pèl incòmode amb una inclinació constant i feixuga per arribar al trencall de l'antiga carretera d'Olost. Després de desviar-nos cap a l'esquerra en direcció a Sant Bartomeu del Grau, rodarem per una carretera molt més tranquil·la, gairebé absent de trànsit. Els primers quilòmetres plans fins a Casa Miquela i tot seguit, plàcida baixada fins a Vic per tancar la ruta.