üsküdar kadıköy moda bostancı

April 2, 2014

near Şemispaşa, İstanbul (Türkiye Cumhuriyeti)

Başlangıç noktası Üsküdar iskeleden yola çıkıldığında Harem sahil yolu takip edilir. Akşam gün batımında yola çıktıysanız eğer Kız Kulesinin en güzel fotoğrafını çekmeye çalışanlar vardır sahil kenarında. Harem otobüs terminalinden sonra çok hafif bir rampa… Antrenmanlı iseniz çok da sizi etkilemeyecektir. Harem kartal hattında çalışan minibüslere ve otogardan çıkan otobüslere konusunda dikkatli olmada yarar var. Bu noktalarda, Haydarpaşa Liman İşletmesinden alacağı yükü bekleyen birçok kamyonun yol kenarında park halinde olduğunu görürsünüz. Yine sağda Haydarpaşa Liman İşletmesinin alanında yapılmakta olan İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi tünel çalışması görülür. Burası geçildiğinde sağa Gata’ya doğru dönülür. Eğer Haydarpaşa Endüstri Meslek Lisesi okul çıkışına denk gelirseniz, durakta bekleyen öğrencilere rastlarsınız. Siz hızla bayır aşağı Kadıköy’e doğru yol alırken duraktaki öğrencilerin size bazen “dayı”, “amca” ya da “ağabey” şeklindeki seslenişini duyarsınız.
Önünüzde gitmekte olan üniversiteli yaşlarda olduğunu düşündünüz genç kadın sürücü bisikletlilerin kentlerdeki yalnızlık hissinden sizi kurtarır. Kadıköy iskele, sonrasında Moda burnundan kıvrılarak Moda İskelesinden bisiklet yoluna girilir. Bisiklet yolunda ilerlendiğinde Yoğurtçu Parkı sol tarafta sağ tarafta ise deniz vardır. Köprüden kıvrılıp Fenerbahçe tesisleri sahil boyunca yat limanına doğru ilerlenir. Bisiklet yolu takip edildiğinde Bostancı İDO deniz otobüslerine ulaşılır. Bu rota, deniz kenarından yol alınabilen oldukça zevkli bir sürüş keyfi verecektir.