Photo of[STERRATO] Coll d'Ases (Gallifa) + Serrat de l'Ametlla pel cementiri de Bigues en bicicleta de carretera Photo of[STERRATO] Coll d'Ases (Gallifa) + Serrat de l'Ametlla pel cementiri de Bigues en bicicleta de carretera Photo of[STERRATO] Coll d'Ases (Gallifa) + Serrat de l'Ametlla pel cementiri de Bigues en bicicleta de carretera

July 9, 2020
July 2020

near Granollers, Catalunya (España)

La carretera de Coll d'Ases surt de l'Alt de Gallifa (km 35,5 de la ruta) i la trobem indicada com a camí rural per arribar a Castellterçol.

En bicicleta de carretera és més recomanable fer-la en aquesta direcció (Gallifa > Castellterçol) per fer més trossos de terra en pujada que no en baixada.

La carretera arriba al Coll d'Ases i ressegueix la seva carena (continua pujant passat el coll). Moltes vistes, molt solitària i trams molt durs. La duresa és molt irregular però en algun punt és força sostinguda, amb pendents per sobre dels 2 dígits.

Del desviament al punt més alt (905m d'altitud, prop del Coll dels Bardissars) són uns 4,7km amb la part més dura cap al final.

A la mateixa ruta, a més, es puja al Serrat de l'Ametlla pel cementiri de Bigues. Una bona opció per canviar d'aires en la tornada a Granollers. Al GPX a l'inici es fa un recte per una pista de terra però es pot evitar tot resseguint les indicacions en carretera direcció al Cementiri municipal. Al final hi ha uns 300 metres de pista de terra en perfecte estat.

Zona urbana a l'inici i després es circula per camp/bosc amb punts força exigents per sobre dels 2 dígits.

Bona opció si ets de la zona i busques canviar d'aires i aventura! Per fer sense presses.