Sluknov Camping De Regenboog 0649 72 Km

Photo ofSluknov Camping De Regenboog 0649 72 Km Photo ofSluknov Camping De Regenboog 0649 72 Km Photo ofSluknov Camping De Regenboog 0649 72 Km

July 1, 2020
July 2020

near Šluknov, Ústecký kraj (Czechia)

Vandaag woensdag 01 juli, weer een mooi fietstochtje van 72 km en ruim 1000 hoogtemeters.
Ik ben eens wat verder Duitsland in gereden. Het was met 28c en een heerlijk briesje prima fietsweer. De route ging over alle soorten van wegen, verhard en onverhard, zoals de eerste 8 foto’s laten zien. De foto waar een A en een B opstaan, zijn op de zelfde plaats genomen. Ik heb me alleen even omgedraaid. Het verschil in weg is hier op deze grensovergang wel duidelijk te zien. Maar ook Tsjechië heeft mooie fietspaden. Niets mis mee. Ergens kwam ik een boord tegen met de tekst Laufenten, nu is mijn Duits minder als mijn Tsjechisch, maar ik begreep het wel. Een stukje verder kwam ik inderdaad Indische loopeenden tegen. Altijd een koddige gezicht, om ze aan de wandel te zien.
De panorama’s waren soms adem benemend en ook de vele kerken en kerkjes, vind ik toch meer bij mijn cultuur horen, dan de inmiddels Nederlandse moskeeën. Trouwens, die kom je hier net als in Hongarije eigenlijk nooit tegen. Zwijnen heb ik niet gezien, zelfs in Duitsland niet, wel varkens achter een hekje. Ook nog een Ree , hier in de omgeving, nu ook voor het eerst een Rode eekhoorn.
De mooiste waarneming van vandaag, was toch wel een Raaf. Ik plukte een paar kersen uit een boom langs de weg en daar zat een Raaf, iets hoger. Hij was er niet van gediend. Hij begon te krijsen, waardoor ik hem op 3 a 4 meter afstandin de gaten kreeg. Wat een enorme vogel is dat. Eer ik mijn camera uit mijn rugtas had, was hij natuurlijk al weer pleitte.
In Tsjechië, weer geregeld omgekeerde mokken op een hekwerk gezien. Ik ben er nog steeds niet achter wat voor betekenis het heeft. Misschien wel, door fietsen, de koffie is op!
Het was weer een geslaagde ochtend, wil je de track ook eens narijden, vraag dn naar Track 0649 of kijk op Wikiloc.com