ŞİLE KÖYLERİ BİSİKLET TURU

December 26, 2020
December 2020

near Sultançiftliği, İstanbul (Türkiye)

BU ROTA 2012 YILINDA YAPILMIŞTIR.

SAAT KULESİ

SAAT KULESİ Kirazlıdere Çekmeköy den başlayan turumuz Şile köyleri olan Yeşilvadi - Erenler - Korucuköy - Ahmetli üzerinden Şileye ulaşıyor.

ÖMERLİ

ÖMERLİ barajıhakkında bilgi verelim. Ömerli Barajı, İstanbul'da, Riva Deresi üzerinde, içme suyu temini amacı ile 1968 - 1973 yılları arasında inşa edilmiş bir barajdır. Toprak gövde dolgu tipi olan barajın gövde hacmi 2.198.000 m³, akarsu yatağından yüksekliği 52,00 m, normal su kotunda göl hacmi 386,50 hm³, normal su kotunda göl alanı 23,10 km²'dir.

SAĞDAN

Otabandan çıkıp sağdan köy yollarına giriyoruz.

ŞİLE SAHİL

ŞİLE SAHİL İstanbul‘un kuzeyinde, Karadeniz kıyısında yer alan Şile, bir yüzü Karadeniz’e, diğer yüzü ormanlara dönük yemyeşil bir yerleşim yeri. İstanbul gibi büyük bir metropole bağlı bir ilçe olmasına rağmen doğal güzelliklerini ve kültürel değerlerini korumayı başaran Şile, el değmemiş kumsalları ve sahil şeridiyle özellikle yaz aylarında İstanbulluların akın ettiği bir tatil merkezine dönüşüyor. Kocaeli Yarımadası’nın Karadeniz kıyısında yer alan ilçe, küçük köy ve kasabaların sıralandığı 60 km’lik bir sahil şeridine sahip. Kış döneminde İstanbul’un en huzurlu noktalarından birine dönüşen Şile’nin çok zengin bir tarihi geçmişi bulunuyor.