لوپ پارک پلیس و جنگل تلو و جنگل یاس

Photo ofلوپ پارک پلیس و جنگل تلو و جنگل یاس Photo ofلوپ پارک پلیس و جنگل تلو و جنگل یاس Photo ofلوپ پارک پلیس و جنگل تلو و جنگل یاس

December 22, 2023
December 2023

near Shahrak-e Pārs, Tehran (Iran)

گزارش برنامه شماره ۳۹

« لوپ پارک جنگلی تلو »

اولین روز زمستان امسال، فردای شب یلدا، یه برنامه شهری اجرا کردیم. ۲۲ نفر بودیم.

مسیر مون لوپ بود. از پارک پلیس شروع کردیم، وارد بوستان یاس جنوبی شدیم و از اتوبان بابایی وارد جاده تلو شدیم و نیمه راه جاده تلو وارد پارک جنگلی تلو شدیم، جایی که مشرف به دریاچه سد لتیان بود.

قوانین پارک جنگلی تلو اجازه ورود دوچرخه و ماشین آفرود نمی‌داد که با زحمت و اصرار زیاد اجازه ورود گرفتیم. علت اینکه اجازه تردد دوچرخه سوار نمیدهند این هست که هیچ مرکز امداد و نجاتی در نزدیکی نیست و اگر فردی دچار سانحه بشود، امداد دیر انجام میشود. بنابراین بدانید که با دوچرخه و ماشین آفرود نمی توانید وارد پارک جنگلی تلو بشوید. یکساعتی را آنجا ماندیم و بعد ادامه راه را بسمت ورودی لواسان سرازیر شدیم و گردنه سخت پر پیچ قوچک را بالا آمدیم و از بوستان یاس شمالی پارک پلیس را سراشیبی آمدیم.‌

در مسیرمون از یک آرامستان قدیمی ارامنه بازدید کردیم که متاسفانه صلیب زیبای بزرگ چوبی آن را بریده بودند و جذابیت پیشین را نداشت. یکی از دوستان هم خواست شیب خاکی آنجا را با دوچرخه بیاید که متاسفانه دچار سانحه شد و نیمساعتی حافظه اش را از دست داد که در نهایت تیم حمایتگر ماندند تا اورژانس بیاید و چکاپ انجام شد و خطری نبود، من هم با مابقی گروه مسیر را ادامه دادیم که همه گروه معطل نشوند.

در این لوپ حدود ۴۵ کیلومتر رکاب زدیم. هزار متر ارتفاع کسب کردیم و بالاترین نقطه مسیرمون ۱۹۶۷ متر بود.

شکر که همرکاب مون سلامت هستند ولی لطفا در برنامه ها قوانین گروه را رعایت کنید که سرپرست های گروه لطمه نبینند و اجرای برنامه ها همیشگی و ادامه دار باشد.