Photo ofSERRA SECA: Organyà - Fígols - Perles - Alinyà - Cambrils - Serra Seca - Ogern - Nuncarga - Tragó - Nargó Photo ofSERRA SECA: Organyà - Fígols - Perles - Alinyà - Cambrils - Serra Seca - Ogern - Nuncarga - Tragó - Nargó Photo ofSERRA SECA: Organyà - Fígols - Perles - Alinyà - Cambrils - Serra Seca - Ogern - Nuncarga - Tragó - Nargó

August 2, 2023
June 2023

near Organyà, Catalunya (España)

Ruta que, sortint des d'Organyà, ens durà a recórrer paratges bellíssims i solitaris, amb carreteres prou dignes, per la vall d'Alinyà, Serra Seca, Ogern i Tragó.
La zona d'Alinyà i Cambrils ja mereix la ruta per si sola. Entorns recòndits amb pujades constants però assequibles. A Cambrils sempre t'hi pots aturar, a un dels 2 mítics hostals, a fer un cafè o un esmorzar.
Passat Cambrils ens endinsem a la zona de Serra Seca. És una zona preciosa, amb vistes fenomenals. Anem pujant amb alguna rampa més dura fins a trobar, al costat del mirador habilitat de fa anys, el monument en homenatge al Tour de França que hi va passar el 2009 camí d'Ordino. Val la pena fer una aturada i alguna foto commemorativa!
La baixada des d'aquest punt culminant de la ruta és llarga i preciosa, d'aquelles que val la pena gaudir.
Quan entrem a la C-26 (carretera Solsona - Bassella) ja hi podem trobar més trànsit, i sobretot a la C-14. Per sort, una bona part d'aquesta la podem evitar per la riba dreta del Segre, tot passant pels pobles de Nuncarga i Tragó, en una carretera fantàstica i solitària.
El retorn a la C-14, al pont de Peramola, ja ens du al trànsit intens de la C-14, que podrem anar evitant en part circulant per la carretera antiga que evita els túnels que fa la nova carretera.
Passat Nargó, a l'alçada del pont d'Espia retornem a la calma agafant la carretera que hem fet de sortida que passa per Fígols i cap a Organyà.