Photo ofSanta Coloma de Farners-Sant Hilari Sacalm-Osor-Mare de Déu del Coll-Susqueda-Anglès-Vilobí d'Onyar Photo ofSanta Coloma de Farners-Sant Hilari Sacalm-Osor-Mare de Déu del Coll-Susqueda-Anglès-Vilobí d'Onyar Photo ofSanta Coloma de Farners-Sant Hilari Sacalm-Osor-Mare de Déu del Coll-Susqueda-Anglès-Vilobí d'Onyar

December 16, 2018
December 2018

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Viewed 2031 times, downloaded 77 times

Feia temps que volia fer la carretera que uneix Santa Coloma de Farners i Sant Hilari de pujada, de baixada ja l'he fet uns quants cops. Em sembla una ruta interessant i tranquil·la ja que l'eix transversal li treu la major part del transit. Amb un traçat suau de pujada en els primers quilòmetres ens mantenim en paral·lel amb l'eix transversal el qual roman en un nivell més elevat pels continuats viaductes fent que gairebé no ens n'adonem de la seva presència.
Després de passar per sota el Viaducte dels Tres Camins, el traçat es separa de l'eix i es torna més costerut, augmentant la duresa en algunes rampes. Ens esperen uns cinc-cents metres de desnivell en onze quilòmetres de solitud en un bosc d'alzines sureres fins a Sant Hilari Sacalm sumant un total de vint quilòmetres des de Santa Coloma de Farners.
Passem Sant Hilari i continuem en direcció a Osor en una llarga baixada de catorze quilòmetres. Les quatre gotes que queien fa una estona es converteixen en plugim empipador i amb l'asfalt ja ben moll.
Malgrat la pluja, decidim continuar i sense arribar al nucli d'Osor, creuem el pont i comencem la pujada fins al Coll de Nafré i tot seguit fins a la Mare de Déu del Coll i el final de la carretera asfaltada. Més de cinc-cents cinquanta metres de desnivell positiu sense treva ni descans amb alguna rampa que ens fa suar de valent. Cal dir però, que aquesta vesant del coll no és pas la més dura.
Comencem la baixada cap a Susqueda retornant al coll amb la carretera completament molla i plovent amb més intensitat. Ens l'hem jugat pujant al coll, probablement hauriem d'haver escurçat la volta i baixar directament a Anglès però com que ja anem molls com ànecs continuem la ruta. Arribem a la presa vigilant de no patinar amb les fulles podrides amuntegades als laterals de la carretera. asfaltada des de fa quatre anys. Continuem de baixada però sempre recorrent al pedaleig fins al Pasteral. Prenem la C-63 circumval·lant la Cellera de Ter i Anglès.
Fem un petit tram de la N-141z i al cap de poc ens desviem per la GI-540 per la urbanització de Mas Llunès.
Retornem a Santa Coloma de Farners per Vilobí d'Onyar i els darrers quilòmetres de la carretera C-63.

Bona ruta!

Vilobí D'Onyar

• Photo of fogarti
    fogarti Dec 23, 2018

Bona ruta, jo l’he fet el revés, el pròxim dia la provaré en aquest sentit

• Photo of Guillem Plans
    Guillem Plans Dec 23, 2018

Moltes gràcies pel comentari i la valoració Barto!
    Fa quatre anys quan van asfaltar la carretera la vaig fer al revés des de Susqueda que és bastant més dura.