Sant Llorenç de Morunys- Estacion de sky Tuixent la Vansa- Estacion de Sky Port del Comte- Estivella

November 2, 2014
November 2014

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Sortida de Sant Llorenç, agafem la carretera direcció la Coma i que puja cap a Coll de port, aquesta carretera és tranquil·la a la vegada que exigent, amb unes precioses vistes de la Vall de Lord. Al arribar a dalt de Coll de Port amb uns 17 km de pujada continuada, agafem carretera a la esquerra que puja a la Estació d'esquí de Tuixent la Vansa, 3 km de pujada encara més exigent, moment per menjar una barreta i beure, així com per gaudir de les vistes de la Serra del Cadí Moixeró i del Pedraforca.
Desfem part del recorregut amb una baixada rápida i divertida, fins arribar a la carretera que puja a l'estació d'esquí del Port de Compte, des del cantó de la Coma (gir a la dreta), pujada continuada i amb forta pendent, arribem a l'estació, fem una altre refrigeri o esmorzar al acollidor refugi del Bàges (1800m).
Comencen la pujada cap a Estivella, que fins arribar al Sucre es bastant planer, pero a partir d'aquí les pujades a Estivella ens posen a prova i ens deixen les cames a l'arribar dures com pedres. Que diferent és pujar-les amb bici de Carretera que amb BTT!!
Tornem a Sant LLorenç gaudint d'una baixada continuada i molt rápida.

Ruta curta per carretara pero amb un desnivell acumulat aceptable. La vall de lord, un entorn ideal per la práctica del nostre esport.
Un privilegi pel seu entorn natural com per la poca afluència de vehícles en les seves carreteres, en época de pistes tancades.