Roses - Col d'Aspin - Col du Tourmalet. 18:51h Pedaleig ... 26:00h Total

Photo ofRoses - Col d'Aspin - Col du Tourmalet. 18:51h Pedaleig ... 26:00h Total Photo ofRoses - Col d'Aspin - Col du Tourmalet. 18:51h Pedaleig ... 26:00h Total Photo ofRoses - Col d'Aspin - Col du Tourmalet. 18:51h Pedaleig ... 26:00h Total

Very difficult
one day 2 hours 10 minutes
2024
May 18, 2024
May 2024

near Roses, Catalunya (España)

El dia 17 de maig a les 17:00 van sortir de Roses El president del Club, en Joan Hornos i en Lluís (Pirata) en direcció al Coll del Tourmalet amb el repte de fer els 400 km i 5356+ que hi ha fins al mític cim. Van comptar amb l’inestimable assistència d’Alberto Hornos a la furgoneta i de l’escalf a l’arribada al cim d’en Rafa i en Luis del Pozo, que havien pujat el Tourmalet al matí del dissabte. També es va afegir a l’expedició la dona del Pirata, La Montse.

Després de lluitar contra la pluja en molts moments que va complicar força la ruta van arribar al cim en unes 26 hores, incloses les parades, alguna de fins a dues hores esperant que la pluja afluixés una mica i els hi donés una treva. Malgrat això en aquestes dues hores van aprofitar per intentar desconnectar i dormir una estona a la furgo de l’Alberto. L’excepcionalitat de la ruta seguint la major part dels temps la carretera D117 que transcorre entremig de la terra dels castells Càtars, i l’Ariege sumat a la bona entesa entre els dos ciclistes Rosincs va fer, que tret de la pluja, el repte fos una experiència molt agradable, amb un final excepcional a pocs kilòmetres del cim en què l’aigua va deixar pas al sol, veient fins i tot l’Arc de sant Martí.

Segons els protagonistes, van ser 26 hores d’aventura amb moltes anècdotes per recordar, molt bons moments, i una ruta per repetir… això sí, amb bon temps.