Pujada al santuari de la Mare de Deu del Mont

Photo ofPujada al santuari de la Mare de Deu del Mont Photo ofPujada al santuari de la Mare de Deu del Mont Photo ofPujada al santuari de la Mare de Deu del Mont

August 9, 2020
August 2020

near Besalú, Catalunya (España)

Sortint de Besalú en direció a Beuda per la GIV 5234. A Beuda, la ctra es torna via veinal, encara que asfaltada, però força estreta, la GIV 5235, amb considerables tobogans, tot dins de boscos ufanosos. Cal estar atent als panells indicatius, ja que son de fusta orientats més cap a l'excursionisme que no pas cap el trànsit rodat, precisament abans d'arribar a Segueró ens hem confós de camí. En arribar a Segueró comença el desnivell pronunciat de fins al 10% i amb punts concrets de fins un 20%. Queden uns 10km pel cim. Seguim pujant fins a trobar-nos en una cruilla, no hi ha dupte a l'esquerra i cap a munt, ja només queden 7km pel cim. Es va notant l'alçada al canviar progresivament la vegetació, aixó permet trobar algun clar que afaboreix poder veure les vistes, i percebre l'alçada que ja hem assolit. A manca de 5km per arribar tenim un fals pla, d'un kilòmetre que permet fer un respir i recuperar l'alè, però després, els últims 4km de pujada on pujarem des de 800m a 1111m, quasi el +10%. Un cop a dalt, vistes impresionants, escultura a Jacint Verdaguer, bar-restaurant (posivilitat de comprar aigua o beguda si s'ha gastat pel camí). Després, la baixada. Durant 7 km la via és la mateixa de per on hem pujat, però en la cruilla que havia indicat abans hem agafat tot recte i ens hem dirigit cap a la N260 al seu pas per Cabanelles. La ruta es estreta, de pendent considerable i amb força curves, cal anar amb molta precaució perquè, en qualsevol curva, et pot sortir un turisme que va cap a munt. Per l'alçada de St Marti de Sesserres, la via es torna GIP 5237, augmenta l'amplada, i desapareixen les curves tancades. Però continua tot de baixada, aixó permet augmentar la velocitat. Arribats a la N260, la prenem a la dreta en direcció a Besalú. ens queden 12 km molt plans per arribar al punt d'inici. A mí se m'ha esgotat la bateria al mobil i no ha marcat els últims kilòmetres de trajecte, però no te cap tipus de perdua i la resta de la ruta està prou ben marcada al mapa, així com la gràfica de desnivell. Gaudiula com nosaltres!