Photo ofPuigmal 2.227m - Volta per Err, Puigmal, Coll d'Eyne, Coll de la Perche, Bolquère, Ur, Llívia Photo ofPuigmal 2.227m - Volta per Err, Puigmal, Coll d'Eyne, Coll de la Perche, Bolquère, Ur, Llívia Photo ofPuigmal 2.227m - Volta per Err, Puigmal, Coll d'Eyne, Coll de la Perche, Bolquère, Ur, Llívia

May 30, 2022
May 2022

near Estavar, Occitanie (France)

Volta per la Cerdanya pujant fins a cota 2.227 metres al Puigmal.

Sortim des d'Estavar direcció Saillagouse, arribem al poble d'Err i comencem la pujada al Puigmal per la carretera antiga vorejant la Ribera d'Err en comptes de la carretera normal. Aquesta carretera, sense cotxes, és molt més maca i dura, ja que en menys km puja més directe i no és un asfalt nou però es fa perfectament. En tot moment, veus la vall del Puigmal i el riu.

Sortim a la carretera normal aproximadament a l'alçada de Cotze i a la meitat del desnivell positiu del port. A partir d'aquí, l'asfalt és nou i planeja una mica fins arribar al parking de cotxes. A partir d'allà, nomes poden seguir les bicicletes i després de 4 revolts arribes ben amunt fins on s'acaba l'asfalt i amb unes vistes brutals.

De baixada vam escollir la carretera normal i vam girar cap a Llo, pujant el petit port de Llo, seguint per Eyne fins el Coll de la Perche. Seguim per Bolquère fins arribar a Odeillo. Aquest tram també et permet veure unes vistes inmillorables de tota la Cerdanya i el Cadí. Fins i tot, es veu el Pedraforca. Baixem per Targasonne, Angoustrine-Vilanova de les Escaldes, Ur, Llívia i Estavar de nou.

La ruta es pot realitzar entre 3 i 5 hores depenent del ritme.