PORTS DE COLLSEROLA des de Cerdanyola del Vallès

January 18, 2021
October 2020

near Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

Versió adaptada de la “PORTS DE COLLSEROLA. Ruta circular sentit antihorari” destinada a tots aquells que vulguin fer aquesta bonica ruta venint de la banda del Vallès.
Sortim de Cerdanyola del Vallès per la BP-1413 i anem fins a Sant Cugat del Vallès. Pugem per la BP-1418 (Carretera de la Rabassada) i la BV-1418 fins al Tibidabo. Baixem per Vallvidrera i Les Planes fins a la Floresta. Pugem per l’Avinguda de la Verge de Montserrat, baixem a la Rierada i tornem a pujar fins a Sant Bartomeu de la Quadra. Agafem la BV-1468 (Carretera de Molins de Rei a Vallvidrera), passem a la vora de la Santa Creu d'Olorda. Seguim rodant i passem el coll de Can Cuiàs i el collet de l’Espinagosa. Ens incorporem a la BV-1462, la carretera que baixa de Vallvidrera a Sarrià. Un cop arribats a la Ronda de Dalt, en seguim el lateral en direcció Besòs durant uns cinc kilòmetres. Abans d’arribar a la plaça Karl Marx creuem la Ronda per un pont peatonal i trobem l’inici de la Carretera Alta de les Roquetes, que remuntem fins al coll de les Roquetes. Baixem per la barriada de la Torre del Baró fins a la Ciutat Meridiana i ens incorporem a la N-150, que remuntem fins al coll de Montcada per carril bici. Al coll de Montcada agafem la carretera del Cementiri de Collserola, i seguim pujant fins al coll de la Ventosa. Baixem una mica i ens incorporem a la carretera d'Horta a Cerdanyola, la BV-1415, per la qual pugem fins al Portell de Valldaura, darrer port de la jornada. Un cop dalt tan sols resta baixar un altre cop fins a Cerdanyola del Vallès.