Photo ofPorts Andorra : Andorra la Vella - FORN - Aldosa - RANSOL - Vall d'Incles - PORT D’ENVALIRA - Grau Roig - Andorra la Vella Photo ofPorts Andorra : Andorra la Vella - FORN - Aldosa - RANSOL - Vall d'Incles - PORT D’ENVALIRA - Grau Roig - Andorra la Vella Photo ofPorts Andorra : Andorra la Vella - FORN - Aldosa - RANSOL - Vall d'Incles - PORT D’ENVALIRA - Grau Roig - Andorra la Vella

August 8, 2018
August 2018

near les Escaldes, Escaldes-Engordany (Andorra)

Avui pinta pluja, però tot i així pillo el cotxe i cap Andorra.
Deixo el cotxe al pàrquing del Fener i començo a pedalar pel mig del carrer principal. Aviat, però, en para un poli i em comenta que ara ja no es pot passar per aquest carrer amb bici ... upps! ... perdó!
Passo Escaldes amb bona pujada i enfilo cap a Encamp ... uff! Va pujant!
Segueixo cap a Canillo, ara pujant més suau.
A Canillo trenco a la dreta per anar a fer el Forn: 5 quilòmetres amb una mitja del 7.5% ... pa empezar!
Baixada, ràpida i força freda ... avui pinta pluja!
Segueixo pujant cap el Port d’Envalira però aviat veig el trencall de l’Aldosa ... ja que hi soc, cap allà! ... pujadeta curta però dureta!
Torno a baixar a la carretera i continuo amunt.
Trobo el trencall de Ransol i no m’ho penso ... cap allà!
Primer pujo a els Plans ... uff! Puja fort! Sort que hi ha una font just a dalt de tot.
Baixo i enfilo cap a la Coma de Ransol : 4 quilòmetres amb una mitja del 6.2 %. No és gaire fort però les cames es comencen a queixar!
Tot baixant, agafo el trencall cap a Entor ... ja que hi soc, m’hi apropo. No és gaire dur.
Torno a baixar a la carretera principal. Cauen 4 gotes però continuo pujant. Aviat deixa de ploure.
Al trencall de la Vall d’Incles tampoc m’ho penso i cap allà. És força planer o pujadetes suaus fins el pont de la Baladosa. Pel camí hi ha una font on aprofito a omplir el bidonet, tot mirant la gentada que recorre aquest tram.
Torno a la carretera i torno anar amunt.
Ara ja es comença a enfilar més dret i les cames van dient prou. A més, s’està tapant força ... ai que plourà.
Passo Soldeu pujant força dret i arribo al trencall de Grau Roig. Ja m’hi aproparé a la baixada, si no plou.
Finalment arribo al Port d’Envalira, ja força cansat. Fa fresqueta i pinta pluja, així que mitja volta i avall que fa baixada.
Baixada molt ràpida i molt freda!
M’arribo a Grau Roig i torno a la carretera.
Ara ja tot és baixada fins Andorra la Vella.