Pirineu Ariège: Ax-les-Thermes-Cols de Marmare, Sept Frères i Pradel (IBP:110)

Photo ofPirineu Ariège: Ax-les-Thermes-Cols de Marmare, Sept Frères i Pradel (IBP:110) Photo ofPirineu Ariège: Ax-les-Thermes-Cols de Marmare, Sept Frères i Pradel (IBP:110) Photo ofPirineu Ariège: Ax-les-Thermes-Cols de Marmare, Sept Frères i Pradel (IBP:110)

5 hours one minute
September 2, 2021
August 2021

near Ax-les-Thermes, Occitanie (France)

Desnivell + acumulat real: 1.800m.

Ruta de presa de contacte amb la zona del Pirineu d'Ariège, on trobem molts ports de muntanya per carreteres secundàries solitàries, alguns dels quals han estat inclosos en diferents edicions del Tour de France.

Sortim d'Ax-les-Thermes en lleuger descens, intentant evitar al màxim la carretera nacional: des de Luzenac iniciem el primer ascens, molt suau, que ens porta fins el Col de Marmare. Després del ràpid descens, pedalem per un bonic "plateau" durant una estona, visitant el poble occità de Mantillou (amb un castell càtar) . En arribar al Col dels Sept Frères (amb una creu en honor a set germans que van morir colgats per la neu en missió de rescat de muntanya durant el segle XIX), prenem una deliciosa carretereta secundària per zona boscosa, primer planejant i després en fort descens.
En finalitzar aquest descens, s'encara la dura pujada al Col de Pradel, amb pendents sostinguts sempre superiors al 7%, sense descansos, i gairebé sempre en línia recta, sense cap "descans" en paelles. A la part superior del coll s'acaba abruptament la vegetaciód, donant pas a zones de pastura alpina. El descens és molt bonic, per carretereta sinuosa amb el ferm en mal estat (més aviat sembla una pista de muntanya asfaltada i no es pot córrer massa).
En arribar a Goulours, tornem fins a Ax-les-Thermes per la carretera que ve del port de Pailhères.