Photo ofManresa - Sant Mateu - Castelltallat - Salo - Su - Pinós - Vallmanya - Salo - Valls de Torruella - Súria - Sant Joan Photo ofManresa - Sant Mateu - Castelltallat - Salo - Su - Pinós - Vallmanya - Salo - Valls de Torruella - Súria - Sant Joan Photo ofManresa - Sant Mateu - Castelltallat - Salo - Su - Pinós - Vallmanya - Salo - Valls de Torruella - Súria - Sant Joan

January 17, 2021
September 2020

near Manresa, Catalunya (España)

Ruta circular -o un 8- pel Bages sense cotxes!

Sortim de Manresa i marxem direcció Callús per anar a buscar la carretera que puja a Sant Mateu de Bages. Aquesta carretera no és gaire transitada i en un dia radiant, trobarem més ciclistes que motos o cotxes. Anem pujant fins arribar a una petita carretera que ens portarà a Castelltallat. Fins aquí, haurem fet uns 18km de pujada quasi constants, pujarem mica en mica sense afrontar desnivells forts, tret d'un parell de rampes curtes a la part final. Abans d'arribar a Castelltallat la carretera passarà per un bosc amb vistes a la dreta i a l'esquerre, sense cap mena de dubte, un dels trams preferits pels ciclistes del Bages.

Un cop arribem a dalt a Castelltallat, tenim la possibilitat de pujar a l'Observatori (està ben indicat), les vistes des d'allà dalt a tot el Bages i a la Muntanya de Montserrat són úniques. Aquesta vegada però, el track no puja a dalt de l'Observatori. Així doncs, un cop passat Castelltallat ens desviarem per una carretera recent asfaltada que gira a la dreta i que baixarà durant un grapat de quilòmetres. Aquest serà un altre tram on no veurem ni un sol cotxe i podrem gaudir d'una zona molt poc transitada. Arribarem a l'altura de Salo, i buscarem la carretera que puja direcció a Su (carretera de Matamargó). Passarem per les Cases de Matamargó i Sant Pere de Matamargó.

Un cop passem per Su, encararem la carretera que puja a Pinós, sense massa desnivell. A Pinós aprofitarem per pujar al Centre Geogràfic de Catalunya a fer una foto i farem una parada per esmorzar al Santuari de Santa Maria de Pinós (molt recomanable).

Un cop esmorzats, encararem el tram de baixada i ens dirigirem a Vallmanya fins arribar de nou a Salo. Aquest últim tram té algún punt on la carretera no està en gaire bon estat. Arribarem a Salo i baixarem per una divertida carretera cap a Valls de Torruella, passarem pel mig del poble de Súria i ens dirigirem cap a Callús i Sant Joan de Vilatorrada per acabar arribant de nou a Manresa. En aquest últim tram si que passarem per un petit tros de la C-55 i hi trobarem bastants cotxes. Cal anar en compte.

Una de les rutes menys conegudes del Bages, però apte per tots els nivells. El rellotge GPS (Suunto Spartan Ultra) ens va marcar 101km amb 1600m+, vam completar la ruta en 4 hores sense comptar la parada per esmorzar.