Photo ofMADELOC (Cerbère - Banyuls - Port-Vendres - Madeloc - Coll Banyuls - Peralada - Vilamalla - Camallera - Flaça - Girona) Photo ofMADELOC (Cerbère - Banyuls - Port-Vendres - Madeloc - Coll Banyuls - Peralada - Vilamalla - Camallera - Flaça - Girona) Photo ofMADELOC (Cerbère - Banyuls - Port-Vendres - Madeloc - Coll Banyuls - Peralada - Vilamalla - Camallera - Flaça - Girona)

-814 ft
September 23, 2019
September 2019

near Cervera de la Marenda, Occitanie (France)

La torre de Madeloc, està situada al terme de Collioure, molt a prop del de Port-Vendres.
Formava part d'una xarxa de dispositius de vigilància de la mar, amb una situació estratègica que permet de veure, i vigilar, tota la plana i la costa del Rosselló. Des d'aquest punt es podien fer senyals per a assabentar la població d'un atac imminent.

Tres son les possibilitats de l’ascensió: des de Banyuls, Collioure ó Port-Vendres, tot i que les dues últimes son comunes els últims quilometres.

Sortim de Cerbère resseguint la costa Vermella fins a poc abans d’arribar a Port-Vendres, on agafem el trencant cap a la Madeloc (km.15).
Canviem l’asfalt d’una ctra. nacional, per un asfaltat “francès” de carretera de muntanya, però amb molt bon estat. Arribem al punt més alt de la nostra ruta (k21), doncs aquesta vegada desistim de pujar fins a la torre. Ja ho fem anteriorment, i val la pena si no ho coneixes, però la dificultat de les rampes i sobretot l’estat del ferm, a partir del desviament, no convida a repetir-ho.
Baixada a Banyuls (k29).
Des de fa un parell d’anys, els nostres veïns han arreglat la carretera que puja al Coll de Banyuls. Ara es un goig. Els últims 3km son durs. Millor portar un 28 de pinyó.
Baixada a Espolla, i travessar l'Empordà per Mollet de Peralada, Vilabertran, fins a Camallera, on seguim a Flaçà i Girona.

115k - 4'25h - 26,0 vm. (23.09.19 XR)
115k´- 4'40h - 24,6 vm. (22.02.20 X-JC)