Lugoj - Surduc - Fardea - Lugoj

May 17, 2017
May 2017

near Lugoj, Timiş (România)

O tura clasica din Lugoj, dar frumoasa cu o diferenta de nivel abordabila pentru orice nivel.

Tura se poate face si in sens invers gradul de dificultate nu se schimba, ramanand tot usoara/moderata.

Plecarea din Lugoj incepe cu o urcare de 5 km cu o urcar medie de 3% si cu maxim de 6%, care nu ar trebui sa puna probleme serioase nimanui. Se merge in continuare pe DN pana aproape de hanul Ana Lugojana, pana la intersecatia catre Barna/Poganesti. Pana aici drumul prezinta trafic mai accentuat, odata ce se intra pe 681C traficul dispare si urmeaza o coborare la Poganesti de cam 2 km, dupa care incepe urcarea care atinge un grad maxim de 14%. Dupa Biserica se gaseste apa minerala la fantana De aici se mai urca putin si incepe coborarea la Barna.

De la Barna pana la Surduc mai sunt 3 urcari scurte si in general drum usor.

Dupa Surduc incepe o urcare usoara pana la lacul Surduc dupa care se ajunge in Fardea. In Fardea se coteste la dreapta spre Hauzesti cu o urcare usoara de aprox 1-3 % se trece de Hauzesti si dupa cariera de piatra incepe urcarea serpentinelor care incepe cu 10% dupa care se domoleste la 4-5%. Dupa urcare vine o coborare cu curbe in ac de par si se continua coborarea practic pana la Crivina.

In Crivina incepe o urcare destul de tare care are o medie de 10% si un maxim de 12%. Urcarea are in jur de 1km.

De la Criciova se intra pe o portiune de 17 km de drum relative plat pana in Lugoj