L'Ametlla De Mar - Rasquera i Cardó

-33 ft
June 14, 2021
February 2020

near l'Ametlla de Mar, Catalunya (España)

Acaba capbussant-te al mar de la zona de l’Ametlla! Aquesta és una ruta d’uns 80km de distància que et permet recórrer diferents racons i paisatges de les Terres de l’Ebre. Començaràs i acabaràs a un municipi mariner, però resseguiràs també l’Ebre, obtenint una gran vista de l’entorn de Ribera, i recorreràs també muntanya, destacant principalment el tram de la Serra de Cardó.

El punt de partida es fixa a l’Ametlla de Mar, ja que així la ruta comença ben a prop del mar, aspecte que la converteix en un itinerari de contrastos paisatgístics. Després, aquest itinerari segueix direcció a Tivissa per la desconeguda carretera de Gavadà, sent el punt que més resistència física requereix, ja que compta amb trams de més de 500 metres de desnivell positiu. Deixant aquesta vil·la de fisonomia medieval enrere, s’enceta el camí fins a Ginestar, on el paisatge de carretera i muntanya dóna pas a un paisatge d’Ebre. Resseguint el riu, es pot veure l’entorn de Ribera i també els municipis que queden a l’altra banda de riu, com ara Benissanet i Miravet. En aquest segon en destaquen les vistes al castell templer ubicat a les altures de la població. Passat el tram de riu, la ruta continua cap a Rasquera i, d’allí, creua part de la Serra de Cardó. Després, és el torn de recórrer la petita muntanya de Les Colladetes, mentre es va direcció al Perelló i finalment es retorna cap a l’Ametlla de Mar.

• ramonmg Sep 27, 2021

Quaan estas a punt d'arribar al Perello es desvia per un tram dee pista de terra, en una baixa mes per a btt que per a carretera, la ruta la van diguer fer sobree mapa. Tambe cal dir que despres delnperello no cal agafar la nacional, pots anar pel vial de l'esquerra aixi pots evitar xafar nacional, ja que ampalma directament en la nacional vella la qual ja et porta a l'ametlla sense perill pel transit. La ruta molt xula.