کویرابوزیداباد سال ۹۷

4 hours
October 12, 2018
October 2018

near Maḩalleh-ye Sar Cheshmeh, Isfahan (Iran)

کویرابوزیداباد سال ۹۷
Night silence desert
Let’s go
Kashan Abouzeidabad ( Isfahan province)

‎شب ، سکوت کویر

شرایط اقلیمی و سخت طبیعی، وجود کویرهای پهناور و کم‌آبی و فاصله زیاد شهرها وروستاهابه خاطر شرایط کویری باعث شده که فرهنگ انان از یک‌سری ویژگی‌های خاص برخوردار شود که مهمترین آنها سخت‌کوشی ، بردباری ، قناعت وتحمل مردمان این دیاراست
خوشحالم که بعد از حادثه مچ دستم اولین سفرم را به کویر ابوزید اباد شروع کردم
شاید دلیل انتخاب این مسیر پایان شرایط سختم بود وکویر به من ارامش میداد همچنان که به مردمانش داد ساعت ۵:۳۰ صبح ازمنزل بطرف کاشان وسپس کویر ابوزیداباد حرکت کردیم وصبحانه را تصمیم گرفتیم در رستورانی بنام مارال ستاره صرف کنیم ( توصیه میکنم صبحانه را اینجا صرف کنید ) وساعت ۹:۳۰ به محل رسیده وماشین را درکنار پاسگاه پارک کرده وسپس دوچرخه ها را سرهم کرده ومن جهت تهیه اب ونان رفتم وهمسرم منتظر بقیه گروه وراهنمایی انها به این مکان درانتظار ماند وساغت یازده بطرف کویر حرکت کردیم رکابزنی درابتدای مسیر به علت شنزار بودن کمی دشوار بود ودربعضی قسمتها، مجبوربودیم دوچرخه ها را هم هول بدهیم وهرچه بطرف مقصدنزدیک میشدیم جاده بهتر میشد وسپس به یک دوراهی رسیدیم که سمت راست به سیاهکوه میخورد وسمت چپ به شهر اران وبیدگل وسمت چپ مسیر ما بود وطی مسیر ۲۷ کیلومتر ی مارا به یک منطقه پوشیده از گیاهان کویری
ورمل های ماسه ای و تپه های شنی با خاك نرم و پودرمانند که جلوه زیبایی به این پهنه طبیعت داده بود رساند وما دراینجا اطراق کرده وبه انتظار آسمان صاف و بی غل و غش شب كه دامنی انبوه از ستارگان را در برابر چشمان ما میگستراند نشستیم