III Rajd rowerowy po okolicy Kamionek

Photo ofIII Rajd rowerowy po okolicy Kamionek Photo ofIII Rajd rowerowy po okolicy Kamionek Photo ofIII Rajd rowerowy po okolicy Kamionek

May 23, 2018
May 2018

near Kamionki, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Wybraliśmy się na najdłuższą trasę do Rogalina przez las. Może było to dla niektórych zaskoczeniem, ale nasze lasy mają kilka pagórków które nie jest łatwo pokonać. Za to wyjazd od lasu prowadzi na asfaltową drogę Kubalin - Rogalinek. (do Warty w Rogalinku jest 12 km). Objechaliśmy wałem przeciwpowodziowym kościół św Mikołaja w Rogalinku. Będąc na wale podziwialiśmy piękną panoramę Warty oraz przystań wodną w Rogalinku. Z wału przeciwpowodziowego zjeża się bezpośrednio do starorzecza Warty na łęgi Rogalińskie gdzie jest ponad 1000 dębów. Część pięknych drzew jest całkowicie sucha a pień pokryty jest dużymi dziurami za które odpowiada Kozioróg Dębosz. Dalej jechaliśmy przez Rogaliński Park Krajobrazowy fragmentem Pierścienia Rowerowego dookoła Poznania i czerwonego szklaku pieszego do Pałacu w Rogalinie. Po krótkim odpoczynku wróciliśmy drogą asfaltową do Mieczewa, a następnie od leśniczówki w Mieczewie przez las do Kamionek. Całkowita długość trasy to 32 km.