Wikiloc will stop soon for maintenance

Photo ofGüney Batı Bisiklet Turu 3. Gün Fethiye - Karabel Geçidi - Söğüt - Çavdır | Demirayaklar Photo ofGüney Batı Bisiklet Turu 3. Gün Fethiye - Karabel Geçidi - Söğüt - Çavdır | Demirayaklar Photo ofGüney Batı Bisiklet Turu 3. Gün Fethiye - Karabel Geçidi - Söğüt - Çavdır | Demirayaklar

Very difficult
September 13, 2021
September 2021

near Günlükbaşı, Muğla (Türkiye)

Turumuzun 3. Gününde fethiyeden yola çıkarak sıfır rakımdan 1300m yükseklikteki Karabel geçidi üzerinden geçerek Söğüte inerek İzmir Antalya ana yolu üzerinden Çavdıra ulaştık
**Sabah 7.00’de uyanarak, hızlıca toparlanmaya başlıyoruz. Toparlandıktan sonra kahvaltı yapabileceğimiz bir unlu mamuller bulup, kahvaltımızı yapmamızın ardından 7.55’te yola çıkıyoruz. Bugünkü parkurumuz turumuzun kraliçe etabını oluşturuyor. Çok ciddi bir yokuş bizleri bekliyor diyebilirim. Fethiye’den sonra Kaş – Burdur yol ayrımına kadar (25km) yol sıcak asfalt ve hızlıca ilerliyoruz. Bu noktadan sonra Çavdır’a kadar yol soğuk asfalt şeklinde. Burdur yönüne doğru döndükten sonra Karabel geçidine kadar 25 km çıkış var. Bu çıkışla 1138m irtifa alıyoruz. Çıkış sırasından yol kenarlarında sayısı bir hayli fazla olan gözlemeci ve çaycılar bulunmaktadır. Bunlardan birisinde durarak hem soluklanıyor hem de bir şeyler atıştırma fırsatı bularak enerjimizi yeniden toparlıyoruz. Karabel Geçidinden sonra inişe geçiyoruz ve düzlüğe gelince küçük bir köy var ve burada yemek yiyecek yerler bulunuyor. Sağda ilk gördüğümüz restorana girerek karnımızı güzel doyurmamızın ardından yolumuza devam ediyoruz. Daha sonrasında Söğüt üzerinden Antalya anayoluna bağlanıyoruz. Yol burada da soğuk asfalt olarak devam etmektedir. Çavdır yönüne giderken Çomaklıbel Geçidinde yağmura yakalanıyoruz. Hızlıca yağmurluklarımızı giyerek yolumuza devam ediyoruz. 10-15 dakika yağmur bizi ıslattıktan sonra duruyor. 18.30 civarından Çavdır merkeze ulaşıyoruz. Burada hızlıca yemeğimizi yerken, havanın yağışlı olma ihtimalinden dolayı konaklayacak otel/pansiyon bakıyoruz. Yükseller oteli ayarlıyoruz, yemeğimizin ardından hızlıca otelimize geçip, 3 gün sonra sıcak bir duş alıp kendimize gelmemizin ardından güzelce bir dinlenmeye geçiyoruz.
- 118 kmlik yolun ilk 25 kmlik kısmı sıcak asfalt olup, Burdur/Kaş ayrımından sonra yol soğuk asfalta dönmektedir. Çavdır’a kadar da soğuk asfalt devem etmektedir.
- Yol üzerinde atıştırma yapılabilecek gözlemeciler vb. yerler oldukça fazladır.
- Burdur dönüşünden itibaren Karabel Geçidine kadar HC kategorisinde 25 kmlik bir çıkış var.
- Konaklamamızı Çavdır merkezde Yükseller Otel’de yaptık.
- Parkurda 4 tane kategorize çıkış bulunmaktadır. Bunların 1 tanesi HC kategorisi, 1 tanesi 2. Kategori,2 tanesi de 4. Kategori de yer almaktadır. Bu kategorilerin ayrıntıları şu şekildedir;