Güney Batı bisiklet turu 1. Gün Selçuk - Milas - Ören | Demirayaklar

Photo ofGüney Batı bisiklet turu 1. Gün Selçuk - Milas - Ören | Demirayaklar Photo ofGüney Batı bisiklet turu 1. Gün Selçuk - Milas - Ören | Demirayaklar Photo ofGüney Batı bisiklet turu 1. Gün Selçuk - Milas - Ören | Demirayaklar

September 11, 2021
September 2021

near Selçuk, İzmir (Türkiye)

İzmirden izbanla Selçuka geldik. Buradan sürmeye başlayarak Kuşadası üzerinden ilerleyip, Sçkenin içinden geçerek, Bafa gçlü kenarından Milas üzerinden Örene indik. Milasa kadar olan 125kmlik kısım çok yokuşlu değil. Asıl tırmanış milas ören arasında
**Sabah 5.30’da kalkarak 6.00’da Salhane’den İzbana binip, 07.40 civarında Selçuk’a geliyoruz. Gar meydanında kahvaltımızı yapmamızın ardından 08.30’da turumuzu başlıyoruz. Kuşadası üzerinden Söke’ye devam edip, Söke ovasındaki düzlüğe gelene kadar 3 tane yokuş çıkıyoruz. Devamında uzunca bir süre düz devam ederken Bafa gölüne geldikten sonra yavaş yavaş yükselişler başladı. Milas merkeze gelene kadar aşırı derecede bir yokuş çıkmadık diyebilirim. Hava oldukça sıcak. Öğle diliminde 38-39 dereceleri görüyoruz. Milas sonrasında Ören dağ yoluna girmemizle birlikte ciddi yokuşlara başlıyoruz. Dönem dönem %10-12 lere varan eğimlere maruz kaldığımız yolda Yeniköy termik santralini geçtikten sonra inişe başlıyoruz ve inişin dik ve virajlı olması nedeniyle dikkatli ve kontrollü şekilde inilmesinde fayda var. Türkevleri – Ören yoluna indikten sonra hafif yükseliş ve inişlerle birlikte 18.40 civarında Ören’e ulaşıyoruz. Hızlıca yemek yiyebileceğimiz bir yer bularak yemeğimizin ardından, mat ve tulumla açıkta kalabileceğimiz yer aramaya başlıyoruz. Ören plajının sonlarına doğru sahilde kimsenin olmadığı bölümde uyumaya karar veriyoruz.
- 170km lik yolun %95e yakın bölümü soğuk asfalt. Soğuk asfalt yokuşlarda ve düz yolda çok etkilemese de inişlerde çok etkiliyor.
- Parkur genel olarak inişli, çıkışlı olup ciddi sayılabilecek yokuşları ise Milas’ı geçip, Ören yoluna girdikten sonra başlıyor. Yeniköy termik santralini geçene kadar yokuşlar devam ediyor. Sonrasında oldukça dik ve virajlı inişler başlıyor. İniş sırasında dikkatli olunmasında fayda var.
- Molalarımızı 20-30 km aralıklarında benzinliklerde yaptık. Bafa gölünün yanından geçerken meşhur Aydın incirini yemek içinde durmamak olmazdı. 
- Ören’de birçok Pideci vb yer var. Bir yer araştırmadan merkezde Şok’un yanında bulunan pideciye oturduk. Gayet de memnun kaldık diyebilirim.
- Konaklamamızı Ören plajının sonuna doğru şezlongların olmadığı geniş bir plaj bölümü olan yerde matın üzerinde tulumla açıkta uyuyarak yaptık.
- Parkurda 11 tane kategorize yokuş bulunmaktadır. Bunların 3 tanesi 3. kategoriden, 8 tanesi 4. kategoriden oluşmaktadır. Bu kategorilerin ayrıntıları şu şekildedir;