Font-Romeu Quérigut Col du Pailheres

Photo ofFont-Romeu Quérigut Col du Pailheres Photo ofFont-Romeu Quérigut Col du Pailheres Photo ofFont-Romeu Quérigut Col du Pailheres

August 23, 2017
August 2017

near Font-Romeu-Odeillo-Via, Occitanie (France)

Començo des de Font Romeu, baixo direcció Mont Luis i a la rotonda direcció Llac de Matamala, Les Angles. Posteriorment, travesses els pobles de Formiguera, Puyvalador i agafar el trencall a mà esquerra cap a Quérigut. Una zona boscosa molt maca.
Després , direcció Mijanes on a l'esquerra trobarem les primeres rampes per pujar el Col du Pailheres.
Paciència, són 10 km amb 900 de desnivell fins els 2000 metres. Pel camí em vaig trobar cabres, vaques... pel mig de la carretera.
Sobretot agafar roba d'abrid per els últims kms, on bufa fort el vent i sol ploure.

La tornada pel mateix lloc, on es pateix el Col Hares uns 4 km, passat Querigut, també es fa llarga la carretera paral.lela al llac de Matamala, però sobretot, sobretot, la rematada final per pujar Font Romeu fins el Col du Calvaire 1880m.
Al final surten 102 km, amb 2.300 de desnivell.
Espero que us agradi

• Photo of Jordi
    Jordi Jun 6, 2022

Ahir vaig seguir la teva ruta i em va encantar descobrir aquesta vessant tranquil•la on destaco el tram a través del bosc de la Hare. La pujada al Pahilères no defrauda, super maca i variada amb un final alpí. Els poblets a la base del port maquíssims i amb alguna font. També em vaig trobar uns grups enormes de vaques i xais a la carretera! Moltes gràcies per compartir la ruta.

• garciadavid Jun 12, 2022

Jo la faré aquesta setmana.. té molt bona pinta!!

• Photo of Jordi
    Jordi Jun 12, 2022

Si la meteo acompanya, a mi em va encantar. Que vagi molt bé!