Photo ofEl Tarter - Coll de Beixalís- Estació d’Ordino Arcalís - Coll d’Ordino - El Tarter Photo ofEl Tarter - Coll de Beixalís- Estació d’Ordino Arcalís - Coll d’Ordino - El Tarter Photo ofEl Tarter - Coll de Beixalís- Estació d’Ordino Arcalís - Coll d’Ordino - El Tarter

August 16, 2019
August 2019

near El Tarter, Canillo (Andorra)

• Photo of Joan Carles Reina
    Joan Carles Reina Aug 30, 2019

El coll de Beixalís té algun tram molt dur, amb un quilòmetre que pràcticament no baixa del 14%. Vaig escollir-lo perquè no l'havia pujat mai i perquè volia fer ports de 1a, ja que l'alternativa d'Ordino des de Canillo és de segona. La pujada a Arcalís té unes vistes espectaculars. Hi ha uns quilòmetres, a partir del Serrat i fins les corbes que serpentegen que sembla que la bici estigui enganxada a la carretera però hi ha bon asfalt. Els darrers quilòmetres estaven tancats als vehicles cosa que s'agraeix. La tornada va ser pel coll d'Ordino.

• Photo of 22562albert
    22562albert Jul 15, 2021

Hola soc albert jo aquest agost baix el hotel nordic i holdria fer aquesta ruta el temps que has tardad es paran a esmorzar o del tiron gracias

• Photo of Joan Carles Reina
    Joan Carles Reina Jul 16, 2021

Hola, Albert, abans de tot, gràcies per interessar-te per la ruta. Si vas al Nòrdic no oblidis de demanar poder guardar la bici, és un servei que no té cost (una passada d'establiment i amb un preu raonable, ja que fan ofertes a l'estiu). Et donen un mena de traster on caben unes quantes bicis, per si vas en grup, està genial, fins i tot té prestatges per deixar material. Gaudiràs de l'hotel, t'ho asseguro.

La ruta: no vaig parar (tret de fer alguna foto) fins a baixar Arcalís. Vaig aturar-me al poble d'Ordino, a omplir aigua i menjar alguna cosa. La pujada al coll d'Ordino vaig haver de fer-la massa tranquil·lament, primer perquè són 10 km al 7% de mitja i es notava la pujada de Beixalís i d'Ordino-Arcalís a les cames - i segon pel tipic mal de la planta dels peus que patim alguns i que em va atacar de forma furibunda, així que m'ho vaig prendre a molta calma. Treu-li tres quarts d'hora al temps que apareix i tingues en compte que Ordino, tot i ser un 1ª, el vaig fer molt lent. Vaig sortir tard, a 2/4 de 9, i vaig arribar tocant les dues, just per dinar :) Però la intenció era sortir una hora abans.

• Photo of 22562albert
    22562albert Jul 16, 2021

Gracias juan per contestar merci