Descobrint el Cap de Creus total.

-5 ft
August 2, 2020
August 2020

near el Mas Mates, Catalunya (España)

Sortint de Roses, al costat de la platja, agafem direció cap a Vilajuïga. Son un 10 km plans per anar agafant sang a les cames. En la rotonda de Vilajuïa, entrem al poble i seguim les indicacions per pujar cap a St Pere de Roda. En venen dons uns 8 km de pujada exigent fins arribar al parquing de visitants al monestir. Punt de trobada pels ciclistes del grup, i iniciar la baixada cap a Port de la Selva, tots ja agrupats. La baixada és de desnivell negatiu elevat, i irregular, en punts concrets s'accentua el desnivell obligant a fer una conducció prudent per no tenir adversitats. Arrivats a port de la Selva, ens encarem cap el centre però per cosa d'uns centenar de metres ja prenem a mà dreta la G613 cap a Cadaques. Ctra bastant plana fins els seus últims kilòmetres que s'enfila una mica però sense consideracions. I un cop arribem a la rotonda amb la G614 baixada de 5km fins al poble de Cadaques. Nosaltres hen fet un petit recorregut urbà i un refrigeri, però després hem continuat per les indicación cap al cap de Creus. Ctra amb bastants tobogans per arribar al Far del Cap de Creus. Impresionant paissatge !!!! Retorn pel mateix camí a Cadaques i pujada per la mateixa ctra G614 , aquest cop fins a Roses, fent el port del Pení. Fins la rotonda amb la G613, ja coneixiem la dificultat, ja que l'hem vist a la baixada però sorprent que fins arribar al coll del Pení, modera el desnivell fins a tenir la sensació d'estar fent falsos plans. Al Kilòmetre 8,5 fem coll i toca baixar. Baixada amb bastants rectes, que , aquí sí, permet fer-la a bona velocitat. Un cop a Roses, al arribar a la rotonda de Carting, prenem a l'esquerra i a pocs metres trobarem el cotxe aparcar al costat de la platja. Parquing gratuit. I com a final de ruta, un bany a la platja i la satisfacció d' haver fet una extraordinària ruta en bici.