Deidenberg - Prum 100 Km

September 6, 2013
September 2013

near Am Stein, Walloon Region (Belgique)

Vandaag 6 sept. 2013 bij een temperatuur van 30 C. samen met Wout een route vanaf Eurominicamping te Deidenberg, gereden naar Prum in Duitsland “Eifel”
Totaal was het precies 100 Km met een hoogteverschil van 1070 mtr. Het hoogste punt was 691 mtr.
De heenweg naar Prum, 47 Km, hebben we de spoorbaanroute genomen, hier kom je maximale stijgingen van 3% tegen.
Dus zeg maar zo goed als vlak.
Vanaf Prum hebben we niet de makkelijkste weg terug gefietst.
Ik zat er in elk geval goed door, als maar korte klimmen, die elkaar steeds snel opvolgde.
Gelukkig kwamen we een kroeg tegen waar we de bidons konden vullen en de dorst met Bitburger konden lessen.
Na deze stop, gelijk een afdaling, waar we met meer dan 70 Km per uur daalde.
Ik voelde de Bitburger goed, nam misschien iets te veel risico in de haarspeldbochten, maar was toch blij dat het niet gelijk omhoog ging!
Onderweg geen wild gezien, wel een Hazelworm en een slangetje.
ook kwamen we nog een groepje jonge stieren tegen, die door een omheining waren gebroken
en zich te goed deden aan heerlijk maïskolven in een maïsveld.
In de route, zit een onverharde klim, dwars door het bos. Hier kan je omheen als je het te zwaar vind.

De fietsers, die twijfelen aan hun conditie, kan je het rondje het best andersom rijden.
Je hebt dan de 47 Km spoorbaan route als laatste.
Overigen, kom je maar heel weinig fietsers tegen.