De Vic al Santuari del Far per la presa de Sau - juliol de 2017

Photo ofDe Vic al Santuari del Far per la presa de Sau - juliol de 2017 Photo ofDe Vic al Santuari del Far per la presa de Sau - juliol de 2017 Photo ofDe Vic al Santuari del Far per la presa de Sau - juliol de 2017

4 hours
July 16, 2017
July 2017

•   4.2 4 Reviews

near Vic, Catalunya (España)

Volta molt tranquil•la que va fins a la Presa de Sau i posteriorment puja a Rupit per una pista rural pavimentada amb algun tram deteriorat però que es pot fer perfectament. Catorze quilòmetres de pujada suau amb algun descans, curtes baixades i alguna rampa amagada. Darrerament han reparat algun tros del camí. El darrer tram de baixada de Sant Joan de Fàbregues fins a Rupit el paviment és una mica rugós però amb prou feines arriba a un quilòmetre de distància. Travessem el poble per carrers empedrats de forma incòmoda i arribem a l'entrada on trobarem un punt d'informació i una font.
Sortim del poble ara ja per bon asfalt i continuem en direcció a Olot fins al Coll de Condreu i el Santuari del Far on podrem contemplar unes vistes excepcionals de les Guilleries i el Montseny.
Si el restaurant està obert, podrem esmorzar i tot. Retornem fins a Condreu i desfem el camí fet anteriorment però quan arribem al trencall de Rupit, l'ignorem i anem en direcció a Cantonigros, l'Esquirol i Roda de Ter abans d'arribar a Vic altra vegada.

A les fotos podreu veure detalls del paviment en alguns trams.

Calldetenes

Vilanova de Sau

• Photo of ratillaman
    ratillaman Jul 17, 2017

Espero que la carretera de Sau a Rupit no la deixin deteriorar ja que és un enllaç molt interessant per fer en bici de carretera.

Salut i pedals!!!

• Photo of tonipixel
    tonipixel Oct 14, 2017

Ruta diferent feta per camins interiors de cement que dificulta una mica el rodar pero es va fent be. i ,amb un paisatge precios..

• Photo of Superwiky
    Superwiky May 10, 2018

Salí del tramo de la presa de Sau a Rupit temblando. La carretera está fatal. No se me desmontó la bici a trozos por que dios no quiso. En bici de carretera no la hagáis, es un suplicio.

Guillem Plans Jul 11, 2019

Hola tonipixel,
    Moltes gràcies pel comentari i la valoració!

Guillem Plans Jul 11, 2019

Hola Superwiki,
    Muchas gracias por la valoración pero no estoy nada de acuerdo con tu opinión. Me parece un poco exagerada porqué aunque si que és cierto que el firme es pavimento y está un poco deteriorado en algunos tramos, la ruta se puede hacer perfectamente en bici de carretera. Yo personalmente la hago mínimo dos veces al año y no he pinchado nunca.
    Para finalizar, comentar que en primavera de 2019 se estan haciendo trabajos de reparación.

Un saludo!

• Photo of Tytannium
    Tytannium Jul 24, 2020

Guillem, has fet la ruta recentment? Voldria fer-la demà i vull saber l'estat de la pista. Gràcies!

Guillem Plans Jul 24, 2020

Hola Arnau,
    L'has feta mai tu?
    La vaig fer el 29 de Maig, la faig un mínim de dos cops l'any. Tot continua igual, 14 quilòmetres de paviment amb trams trencats i trams apedaçats recentment, si vas de pujada es fa més bé, de fet no la recomano de baixada. L'enllaç val realment la pena per fer la volta circular.
    També recomano pneumàtics de mínim 25mm, son més còmodes i robustos, tot i que no hi he punxat mai.
    Jo la tornaré a fer aquest any.

Salutacions

• Photo of tonipixel
    tonipixel Jul 25, 2020

Si es molt maca i has de pasar en compte per aquest trams. Però al la pena.

• Photo of Tytannium
    Tytannium Jul 26, 2020

Ep, disculpa el retard en la resposta!
    No, no l'havia fet mai aquesta. Particularment no ha estat de les que més m'ha agradat. Sóc més de pujades llargues i sostingudes i el trenca-cames passada la presa se'm va fer pastós.
    Tanmateix, l'entorn excel·lent i l'arribada al Far és glòria :)
    Pel que es queixen del paviment. Es pot fer perfectament i està en prou bon estat. Si es té la bici molt rígida (com en el meu cas), el que es pot fer va ser treure un pèl d'aire a les rodes per reduir les vibracions

Guillem Plans Jul 26, 2020

Hola Arnau,
    Ho has descrit molt bé, un trenca cames, però el premi d'arribar a Rupit i després el Far, val la pena.
    Bona la suggerència de portar els pneumàtics una mica més tous.
    Moltes gràcies pel comentari i la valoració i celebro que t'hagi agradat la ruta.