Photo ofCzeremcha (Dworzec PKP) – Zubacze – Tokary – Koterka – Grabarka Klasztor – Czeremcha Photo ofCzeremcha (Dworzec PKP) – Zubacze – Tokary – Koterka – Grabarka Klasztor – Czeremcha Photo ofCzeremcha (Dworzec PKP) – Zubacze – Tokary – Koterka – Grabarka Klasztor – Czeremcha

June 26, 2018
June 2018

near Czeremcha, Województwo podlaskie (Rzeczpospolita Polska)

Do Czeremchy dojechaliśmy pociągiem z Białegostoku. Z dworca kolejowego w Czeremsze wyruszyliśmy w kierunku Zubacz, żeby obejrzeć tamtejszą cerkiew.
Następnie wśród zielonych pól asfaltową drogą udaliśmy się do Tokar, gdzie obejrzeliśmy zabytkowy kościół.
Więcej: ww.ciekawepodlasie.pl/info.htm#339/pl/i/zabytkowy_kosciol_par._p.w._podwyzszenia_krzyza

Z Tokar było już niedaleko do niebieskiej cerkwi w Koterce oraz oraz otoczonego kultem źródełka.
Na koniec pozostał nam już tylko główny cel naszej wycieczki – Święta Góra Grabarka. Miejsce tak ważne dla wyznawców religii prawosławnej, jak Częstochowa dla wyznawców religii rzymsko-katolickiej. Więcej na http://www.grabarka.pl

Opis trasy powstał w ramach projektu “Dziewczyny wychodzą z szaf!” – upełnomocnienie kobiet nieheteronormatywnych z Białegostoku i okolic. Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie 9dunastych z Białegostoku i finansowany przez Kampanię Przeciw Homofobii w ramach programu grantowego "Razem możemy więcej!"