ČRNOMELJ - ŽUPANČIČEVA

January 22, 2018
January 2018

near Črnomelj, Črnomelj (Slovenija)

[EN] This is surely an indispensable choice for any lover of cultural, historical, and natural attractions. It will blow away even the most demanding seekers of good recreation, as the path rises in an even rhythm above the Kolpa river as you pass villages Zilje, Balkovci, and Preloka. But if you are looking for a real peaceful experience among fern areas, you can opt for a beautiful side path, which will take you to the village of Marindol. This path was named after our fellow countryman, poet and writer Oton Župančič, who was born in Vinica and spent his childhood in Dragatuš. The path predominantly crosses the Kolpa and Lahinja Regional Parks.
TECHNICAL DESCRIPTION
Waypoints: Črnomelj-Butoraj-Velika Lahinja-Brdarci-Podlog-Pusti Gradec-Veliki Nerajec-Mala Lahinja-Belčji Vrh-Perudina-Ogulin-Vinica-Zilje-Preloka-Žuniči-Marindol-Adlešiči-Črnomelj
Start: TIC Črnomelj
Access: - by car: Novo mesto–Metlika-Črnomelj or Ivančna Gorica–Žužemberk–Dolenjske Toplice-Črnomelj - by train: from Metlika or Novo mesto
Length: 46 km
Time: 2.5 h
Highest Point: Žeželj, 300 m
Difficulty: easy
POINTS OF INTEREST
Črnomelj old town core (Črnomelj castle, Komenda, Parish Church of St. Peter, Pastoral Centre, Church of the Holy Spirit, Primožičeva house – the house of local craftsmen, Winery and Information Centre of Bela krajina), Lahinja Regional Park (Pusti Gradec and Veliki Nerajec are particularly interesting for visitors), Kolpa Regional Park (protected area from Stari trg ob Kolpi to Dragoše), Žeželj (St. Mary’s Pilgrimage Church), Vinica (Oton Župančič memorial collection), Šokčev dvor in Žuniči (a typical rustic court in villages along Kolpa), a unique Bela krajina beekeeper's learning path in Žuniči, gallery of local cottage industry in Adlešiči and Rim.
#########################
[SI] Nepogrešljiva izbira za ljubitelje kulturno-zgodovinskih in naravnih znamenitosti. Srednje zahtevna kolesarska pot bo navdušila tudi zahtevnejše rekreativce, saj se pot nad reko Kolpo čez vasi Zilje, Balkovci in Preloka enakomerno vzpenja. Za pravo doživetje miru med belokranjskimi steljniki poskrbi lepa stranska pot do vasi Marindol. Pot je poimenovana po našem rojaku, pesniku in pisatelju Otonu Župančiču, ki se je rodil v belokranjski Vinici, svojo mladost pa preživel v Dragatušu. Pot se pretežno vije po Krajinskih parkih Kolpa in Lahinja.
TEHNIČEN OPIS
Relacija: Črnomelj-Butoraj-Velika Lahinja-Brdarci-Podlog-Pusti Gradec-Veliki Nerajec-Mala Lahinja-Belčji Vrh-Perudina-Ogulin-Vinica-Zilje-Preloka-Žuniči-Marindol-Adlešiči-Črnomelj.
Začetek: TIC Črnomelj
Dostop: - z avtomobilom: Novo mesto–Metlika-Črnomelj ali Ivančna Gorica–Žužemberk–Dolenjske Toplice-Črnomelj - z vlakom: iz Metlike ali Novega mesta
Dolžina: 46 km
Trajanje: 2,5 h
Najvišja točka: Žeželj, 300 m
Težavnost: lahka
ZANIMIVOSTI
Staro mestno jedro Črnomlja (Črnomaljski grad, Komenda, farna cerkev sv. Petra, Mestna muzejska zbirka Črnomelj, Pastoralni center, cerkev Sv. Duha, Primožičeva hiša-hiša belokranjskih rokodelcev, Vinarsko informacijski center Bele krajine), Krajinski park Lahinja (za obiskovalca zanimiv Pusti Gradec in Veliki Nerajec), Krajinski park Kolpa (zavarovano območje od Starega trga ob Kolpi do Dragošev), Žeželj (Marijina romarska cerkev), Vinica (spominska zbirka pesnika Otona Župančiča), Šokčev dvor v Žuničih (značilen kmečki dvor za tamkajšnje obkolpske vasi, edinstvena belokranjska čebelarska učna pot v Žuničih, galeriji domače obrti v Adlešičih in Rimu.