Coll de Canes-Santigosa-Capsacosta-Collfred.

Photo ofColl de Canes-Santigosa-Capsacosta-Collfred. Photo ofColl de Canes-Santigosa-Capsacosta-Collfred. Photo ofColl de Canes-Santigosa-Capsacosta-Collfred.

March 14, 2015
February 2015

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Ruta circular en la que es realitzen 4 ports de muntanya,si bé és veritat que 3 d'ells-Canes-Santigosa i Capsacosta,es fan per la seva cara més plàcida.Pels amants de les carreteres rurals "emporlanades" i poc transitades i en ocasions amb el ferm irregular,però amb un encant especial(abstenir-se si el que busqueu és un asfalt totalment llis i negre).Ens endinsem pel Bisaura i creuem de la Garrotxa al Ripollès.
La ruta s'inicia a Santa Maria de Besora i aquí ja ens trobem amb el primer tram de carretera rural del dia de 17km i que ens portarà fins a enllaçar amb la carretera que va de Ripoll a Olot,la N-260.Aquí l'asfalt es torna més amable i en uns 10km arribem al primer coll del dia,el de Canes.En un obrir i tancar d'ulls,ens embutxaquem el Coll de Santigosa,el segon del dia i ara toca disfrutar una mica amb al baixada cap a Sant Joan de les Abadesses.Desde Sant Joan de les Abadesses ens dirigim ara cap a Sant Pau de Segúries per carretera general més transitada i un cop allí anem a buscar el tercer coll del dia,el de Capsacosta,que des d'aquesta vessant és un pur tràmit.Disfrutem la baixada passant per Sant Salvador de Bianya i enllacem amb la C-26 que ens portarà fins a Olot.D'Olot a Sant Privat d'en Bas tindrem temps per anar pensant en l'últim repte del dia i el de més entitat,la pujada a Collfred.Aquesta pujada es fa per carretera rural i el seu primer quilòmetre és tranquil,però els 6km següents no donen treba i són duríssims.En total són uns 14km de coll amb algún tram de descans.Perquè us en feu una idea,al inici del coll portava uns 80km i 1200m de desnivell i vaig acabar la ruta amb 110km i 2300m de desnivell.