Col du Tourmalet - Per St Marie de Campan

Photo ofCol du Tourmalet - Per St Marie de Campan Photo ofCol du Tourmalet - Per St Marie de Campan Photo ofCol du Tourmalet - Per St Marie de Campan

August 15, 2020
August 2020

near La Mongie, Occitanie (France)

Temps en moviment: 2h50
Temps total: 3h46

Hem decidit de fer el Tourmalet, i perquè no ens faci mandra arribar fins dalt, deixem el cotxe al coll, i comencem des d'allà, fent la baixada cap a St Marie de Campan, i deixant l'ascensió pel final.

Tourmalet és catalogat com a port de categoria especial (HC Hors Categorie). Dels poc més de 17km de pujada, els primers 4,5km són suaus, pero a partir d'aquest punt, l'ascensió no et dóna ni un sol respir, rampes del 8, 9 i 10% constants, i algún tram del 12 i 13%.

Fins a la Mongie, la carretera discorre pel mig de boscos. L'arribada a la Mongie es fa més dura, el tram dels "tunels", i després de travessar la Mongie (tram menys agradable), ja entrem en alta munytanya de prats i ramats creuant-se pel mig de la carretera. A partir d'aquí, segueix pujant fort, peró ja ho veus a tocar. Al final, la mítica escultura del Gegant del Tourmalet. Com a curiositat, aquesta escultura es desmonta a l'hivern, per resguardar-la de les inclemencies meteorológiques, i es torna al coll per la temporada ciclista de l'estiu.