Photo ofCol de Menté, Portet d'Aspet x2, col de Bech, Col des Ares i Port Bales. 2ona Etapa Pirineus Francesos 2019 Photo ofCol de Menté, Portet d'Aspet x2, col de Bech, Col des Ares i Port Bales. 2ona Etapa Pirineus Francesos 2019 Photo ofCol de Menté, Portet d'Aspet x2, col de Bech, Col des Ares i Port Bales. 2ona Etapa Pirineus Francesos 2019

Very difficult
May 5, 2019
May 2019

near Montauban-de-Luchon, Occitanie (France)

Segona etapa de la escapada a Bagneres de Luchon. Sortim a les 8 del matí de Bagneres de Luchon i planegem fins arribar al inici del port de Menté (port força dur ja que la mitjana del desnivell és d'un 8% durant tot el port) coronem i está força nevat de la nit anterior, baixem per l'altre costat (també sembla guapo pujar-lo al revés) i al final del port girem a la dreta per fer el Portet d'Aspet (port també molt guapo, curt però dur) baixem fins el poble que porta el mateix nom del port i fem un cafè en l únic bar d'aquest petit Poblet. Tornem a pujar-lo i baixem per on abans havíem pujat, seguim i fem un petit coll de Bech i seguidament fem el col des Ares (aquest es molt suau i guapo). Després fem l'enllaç per carreteres i camins secundaris fins arribar al Port Bales (19 km de port, els primers quilòmetres molts suaus i quan falten uns 12 quilòmetres s endureix i ja es mes dur i constant.) Aquest Port Bales es molt ben parit ens ha agradat moltíssim, és de carretera estreta, sense trànsit i amb un paissatge espectacular, cal destacar que ens vam trobar la carretera tallada, pero ens la vam jugar i vam pujar i ens va sortir bé perquè a dalt estava nevat i algun arbre al mig de la carretera pero ens va permetre coronar i va ser espectacular. Vam baixar cap a Bagneres de Luchon (es millor pujar el port en el mateix sentit que hi hem fet).

• Photo of sainzajump
    sainzajump Jan 29, 2021

Traducción al español:
    Segunda etapa de la escapada a Bagneres de Luchon. Salimos a las 8 de la mañana de Bagneres de Luchon y planeamos hasta llegar al inicio del puerto de Menté (puerto bastante duro ya que la media del desnivel es de un 8% durante todo el puerto) coronamos y está bastante nevado de la noche anterior , bajamos por el otro lado (también parece guapo subirlo al revés) y al final del puerto giramos a la derecha para hacer el Portet de Aspet (puerto también muy guapo, corto pero duro) bajamos hasta el pueblo que lleva el mismo nombre del puerto y tomamos un café en el único bar de este pequeño Poblet. Volvemos a subirlo y bajamos por donde antes habíamos subido, seguimos y hacemos un pequeño cuello de Bech y seguidamente hacemos el Col des Ares (este es muy suave y guapo). Después hacemos el enlace para carreteras y caminos secundarios hasta llegar al Puerto Balas (19 km de puerto, los primeros kilómetros muy suaves y cuando faltan unos 12 kilómetros s endurece y ya es más duro y constante.) Este Port de Balès nos ha gustado muchísimo, es de carretera estrecha, sin tráfico y con un paisaje espectacular, hay que destacar que nos encontramos la carretera cortada, pero nos la jugamos y subimos y nos salió bien porque arriba estaba nevado y algún árbol al medio de la carretera pero nos permitió coronar y fue espectacular. Bajamos hacia Bagneres de Luchon (es mejor subir el puerto en el mismo sentido que hemos hecho).