Castelltallat - Rajadell - Castellfollit del Boix - Montserrat

Photo ofCastelltallat - Rajadell - Castellfollit del Boix - Montserrat Photo ofCastelltallat - Rajadell - Castellfollit del Boix - Montserrat Photo ofCastelltallat - Rajadell - Castellfollit del Boix - Montserrat

May 25, 2020
May 2020

near Manresa, Catalunya (España)

Gran Loop pel sud-oest del Bages.

Sortim de Manresa i passarem per Callús, Sant Mateu de Bages, Castelltallat, Fonollosa, Fals, Rajadell, Castellar, Grevalosa, passarem per un petit tram d'"sterrato", Castellfollit del Boix, Sant Salvador de Guardiola, Marganell, arribem a Montserrat per les dures rampes d'El Casot, Can Maçana, Salelles i Manresa.

Només sortir de Manresa, haurem d'anar a buscar el poble de Callús. Intentarem evitar el tram de la C-55. Un cop a Callús comença la pujada per Sant Mateu de Bages fins a Castelltallat. Són una mica més de 13 quilòmetres i 600 metres positius. A una velocitat d'uns 19km/h de mitja arribarem a dalt amb uns 41 minuts. A l'Observatori podrem gaudir d'unes espectaculars vistes fins a Montserrat. Després, baixarem per una estreta carretera (alerta en alguns revolts que hi ha grava a la carretera), fins incorporar-nos a la carretera que baixa cap a Fals. Passem Fals i pujarem fins a la part vella de Rajadell per reomplir bidons i menjar alguna cosa.

Després del pit stop, seguirem per la carretera secundaria que va a Calaf i tombarem a l'esquerra a l'altura de Castellar, direcció la Grevalosa. Carretera que ens portarà fins a Castellfollit del Boix i on molt probablement no trobarem ni un sol cotxe. Uns 2 km d'aquest tram són de terra i serà el petit tram d'sterrato que farem. Un cop arribem a Castellfollit del Boix, agafarem la ràpida carretera que baixa fins a Sant Salvador de Guardiola, on pararem a fer una Coca-Cola. Des d'allà ens incorporarem a la carretera que puja a Can Maçana, i no gaire més tard girarem a l'esquerra cap a Marganell. Aquest tram de carretera que baixa fins al poble val la pena gaudir-lo, ja que baixa suaument i en tot moment veiem Montserrat de cara, cada vegada més a prop. Passarem Marganell i agafarem el trencall cap a El Casot. A partir d'aquí, farem 5km de pujada per unes rampes infernals fins arribar al peu de Montserrat. Al principi d'aquest tram, trobarem l'Ermita de Sant Esteve. Normalment tardarem uns 25 o 30 minuts a superar aquestes rampes on guanyarem 400 metres de desnivell positiu més.

A partir d'aquí, agafarem la carretera que voreja Montserrat fins a Can Maçana i baixarem direcció a Manresa.

RECOMANACIONS:

Aconsellable realitzar la ruta entre setmana o un dissabte ja que els diumenges els motoristes poden freqüentar alguna de les carreteres com la que va a Can Maçana des de Manresa.

Durant la ruta hi ha dos punts (està senyalitzat en el track) on ens desviarem un moment de la ruta circular "per pujar i baixar" a l'Observatori de Castelltallat i al nucli antic de Rajadell.

El rellotge GPS Suunto Spartan Ultra ens va acabar marcant uns 114km i 2.100m positius. Vam parar a Sant Salvador de Guardiola a fer una Coca-Cola just abans d'afrontar l'última pujada. A una velocitat promig de 24km/h es realitza amb 4h:45 min.

Dinar a Cal Jepet, passat Marganell.

Sortida/Arribada

Punt de sortida i arribada a la FUB de Manresa.