Photo ofCampdevànol+Ripoll+Coll de Canes+Olot+Castellfollit de la Roca+Vall de Bac i Bianya+Sant Pau de Seguries+Sant Joan Abadesses Photo ofCampdevànol+Ripoll+Coll de Canes+Olot+Castellfollit de la Roca+Vall de Bac i Bianya+Sant Pau de Seguries+Sant Joan Abadesses Photo ofCampdevànol+Ripoll+Coll de Canes+Olot+Castellfollit de la Roca+Vall de Bac i Bianya+Sant Pau de Seguries+Sant Joan Abadesses

November 29, 2023
September 2023

near Sant Llorenç, Catalunya (España)

Ruta mot interessant per carreteres molt tranquil·les sortint de Ripollès i arribant fins la Garrotxa. A priori us pot semblar que 90km amb uns 1500m de desnivell no es una ruta molt difícil però si us mireu una mica en detall el perfil de la ruta veure que en uns 20km es concentrar molta part del desnivell.
La ruta l’iniciem a Campdevànol en direcció a Ripoll. Entrem a Ripoll per la primera rotonda que trobem i creuem la població per agafar la carretera que passa pel coll de Canes i arribar fins Olot. Des de Ripoll fins el coll de Canes tenim uns 14-15 de pujada sense grans pendents i amb un petit descans al tram central. I desprès de passar el coll de Canes comença un llarg descens fins a Olot. No passem per l’interior d’Olot, passem pel carrer d’un polígon industrial per anar cap a la Canya, Sant Jaume les Fonts i Castellfollit de la Roca i on arribem encara baixant des de que vàrem començar al coll de Canes. Ara bé, a Castellfollit de Roca comença la part mes dura de la ruta. Passada la població de Castellfollit de la Roca de baixada trobarem un trencall per on hem de seguir en direcció a Oix i Beget. Just en aquest encreuament també podeu veure les vistes mes populars de Castellfollit de la Roca on hi han les cases al damunt de la pedra. Pot ser el moment per fer una foto i fer un petit descans abans de començar un tram de una mica mes de 20km bastant durs. Poc desprès d’agafar la carretera cap a Oix trobarem un trencall a l’esquera que indica la vall de Bac. Aquesta carretera es super tranquil·la i us permetrà concentrar-vos per afrontar les rampes trobarem mes endavant. En la seva part inicial l’ascensió es molt suau però a mida que anem avançant les rampes es van endurint. Un parell de quilometres abans d’arribar al coll de Carrera, aproximadament en el desè quilòmetre, hi han les rampes mes dures amb desnivells al voltant del 20% i amb alguna essa de la carretera que et demana que hi posis totes les forces per superar-ho. Desprès del coll de Carrera les cames descansen una mica però no ens podem relaxar perquè encara ens queden un 10km de pujades, no tant fortesa amb alguns descansos entre elles. Especialment els darrers 3km d’ascensió que tornarem a trobar fotes rampes, 14-15%, continuats per acabar baixant fins a Sant Pau de Seguries.
A Sant Pau de Seguries ja podem descansar tranquils perquè el que ens queda per davant es un tram de carretera amb lleugera baixada, on podrem circular a molt bon ritme passant per Sant Joan de les Abadesses i arribar fins Ripoll. Aquest tram juntament amb el tram de Ripoll a Campdevànol es el mes transitat de tota la ruta. I per acabar la ruta a Ripoll creuem la població per tornar a Campdevànol per la carretera que va Ribes de Freser i que te una lleugera pendent fins arribar a Campdevànol.

Salut i força pedals!!!

____________________________________________________________________________________

Ruta muy interesante por carreteras muy tranquilas saliendo de Ripollès y llegando hasta la Garrotxa. A priori le puede parecer que 90km con unos 1500m de desnivel no es una ruta muy difícil pero si se mira un poco en detalle el perfil de la ruta ver que en unos 20km se concentra mucha parte del desnivel.
La ruta la iniciamos en Campdevànol en dirección a Ripoll. Entramos en Ripoll por la primera rotonda que encontramos y cruzamos la población para tomar la carretera que pasa por el collado de Cannes y llegar hasta Olot. Desde Ripoll hasta el collado de Cannes tenemos unos 14-15 de subida sin grandes pendientes y con un pequeño descanso en el tramo central. Y después de pasar el collado de Cannes comienza un largo descenso hasta Olot. No pasamos por el interior de Olot, pasamos por la calle de un polígono industrial para ir hacia la Caña, Sant Jaume les Fonts y Castellfollit de la Roca y donde llegamos todavía bajando desde que empezamos en el collado de Canes. Ahora bien, en Castellfollit de Roca comienza la parte más dura de la ruta. Pasada la población de Castellfollit de la Roca de bajada encontraremos un desvío por el que debemos seguir en dirección a Oix y Beget. Justo en este cruce también puede ver las vistas más populares de Castellfollit de la Roca donde están las casas encima de la piedra. Puede ser el momento para tomar una foto y tomar un pequeño descanso antes de empezar un tramo de algo más de 20km bastante duros. Poco después de tomar la carretera hacia Oix encontraremos un desvío a la izquierda que indica el valle de Bac. Esta carretera es super tranquila y le permitirá concentrarse para afrontar las rampas encontraremos más adelante. En su parte inicial la ascensión es muy suave pero a medida que vamos avanzando las rampas se van endureciendo. Un par de kilómetros antes de llegar al collado de Carrera, aproximadamente en el décimo kilómetro, están las rampas más duras con desniveles alrededor del 20% y con alguna esa de la carretera que te pide que pongas todas las fuerzas para superar -lo. Después del collado de Carrera las piernas descansan un poco pero no podemos relajarnos porque todavía nos quedan un 10km de subidas, no tanto fortaleza con algunos descansos entre ellas. Especialmente los últimos 3km de ascensión que volveremos a encontrar fotas rampas, 14-15%, continuados para acabar bajando hasta Sant Pau de Seguries.
En Sant Pau de Seguries ya podemos descansar tranquilos porque lo que nos queda por delante es un tramo de carretera con ligera bajada, donde podremos circular a muy buen ritmo pasando por Sant Joan de les Abadesses y llegar hasta Ripoll. Este tramo junto con el tramo de Ripoll a Campdevànol es el más transitado de toda la ruta. Y para terminar la ruta en Ripoll cruzamos la población para volver a Campdevànol por la carretera que va Ribes de Freser y que tiene una ligera pendiente hasta llegar a Campdevànol.

Salut i força pedals!!!

Coll de Canes

S'acaba la pujada que hem iniciat a Ripoll i comença una baixada molt llarga fins a tocar d'Olot

PictographPanorama Altitude 860 ft

Vistes Castellfollit de la Roca

Castellfollit de la Roca és una vila i municipi de la comarca de la Garrotxa, a les comarques gironines. Forma part del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. És un dels municipis més petits de Catalunya, amb menys d'un quilòmetre quadrat. El terme comprèn el nucli urbà, un alzinar de 35 ha. i unes 30 ha. de terres de secà. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castellfollit_de_la_Roca

Coll de Carrera

Bufff!! Quines rampes hi han just abans d'arribar-hi, mes del 20%

Des de la cruïlla fins aquí son uns quants quilometres, tants com 20km, trencacames amb puja i baixa que es fa llarg.

Deixem el carrer del polígon industrial per agafar una petita carretera a l'esquerra que indica prohibit passar i sense sortida. Seguiu sense por es pot passar segur que no sereu els únics, fins i tot els cotxes passen.

PictographIntersection Altitude 906 ft

Deixem la carretera a Oix per entra a la Vall de Bac. La Vall del Bac és una entitat de població pertanyent al municipi de la Vall de Bianya (Garrotxa). Fou un antic municipi que a mitjans del segle xix es va annexar al municipi de Capsec (que més endavant acabaria adoptant l'actual nom de la Vall de Bianya). L'antic terme cobria la vall que duu el seu nom que queda compresa entre Sant Pau de Segúries i Oix i està dins de la subcomarca de l'Alta Garrotxa.

• Photo of Tarres
    Tarres Feb 18, 2024

Gràcies per aplaudir la ruta!!
    No dubteu a fer els vostres comentaris!!