Photo ofCampdevànol+Gombren+Castellar de n'Hug+Coll de la Creueta+Collada deToses+Ribes de Freer+Campelles+El Baell Photo ofCampdevànol+Gombren+Castellar de n'Hug+Coll de la Creueta+Collada deToses+Ribes de Freer+Campelles+El Baell Photo ofCampdevànol+Gombren+Castellar de n'Hug+Coll de la Creueta+Collada deToses+Ribes de Freer+Campelles+El Baell

November 25, 2023
September 2023

near Sant Llorenç, Catalunya (España)

Aquesta ruta es una ruta en aquesta zona que es ràpida de realitzar si algun dia no tens gaire temps per anar en bici. Això no vol dir que sigui fàcil de fer tot i que si veieu el perfil de la ruta farà que quan arribem de nou al punt de sortida tinguem la sensació que ha estat fàcil però serà perquè portarem molta estona baixant.

De fet si veieu l'enunciat de la ruta o el perfil podríem dir que hi han tres ports però realment nomes el Coll de La Creueta es difícil perquè a la Collada realment no pugem perquè ja som dalt i a Campelles seria prescindible però jo us recomano que ho feu perquè aquest 6km van molt bé per trencat una mica la baixada tant llarga que hem fet.

Sortint de Campdevànol fins arribar al primer port, el Coll de la Creueta tenim per davant 30 km de pujada. Fins el quilometre 10 les rampes son molt suaus. Desprès de passar Gombrèn iniciem les rampes mes fortes mai superant el 6 o 7% fins el quilometre 10-11 coincidint amb el trencall a la dreta en direcció a Castellar de n'Hug on les rampes ja estan al voltant del 9-10% una mica mes enllà de la cruïlla al Santuari de Montgrony. A continuació seguim pujant però les rampes ja es mantenen mes suaus com el tram anterior fins sortir a la carretera de la Pobla de Lillet fins el Coll de la Creueta.
Just davant de la cruïlla creuant la carretera podeu entra a la població de Castellar de n'Hug si voleu fer una ullada. Es recomanable.

Ja pedalant per la carretera principal d'accés al quedaran uns 10km d'ascensió encara per aquesta carretera molt tranquil·la i amb força visibilitat durant tot el seu recorregut. També es molt còmode rodar per ella perquè les rampes son bastant iguals al llarg de tota l'ascensió al voltant del 5-6-7% i molt puntualment 8-9%. També hi han petits trams per descansar una mica les cames.

Arribats al coll la feina mes gran ja està feta, per arribar al següent port , la Collada de Toses, serà molt fàcil perquè ja estem dalt arribarem baixant amb tant sol una petita ascensió al ben mit dels dos colls.

I ara si que arribat el moment de disfrutar d'una baixada non stop de 25km per la carretera de la collada de Toses. Carretera ample i amb visibilitat que ens permetrà baixar a molt bon ritme si així ens be de gust fins arribar a Ribes de Freser. En qualsevol cas aneu en compte perquè un es va engrescant i pot arribar un ensurt.

En aquesta ruta com es molt ràpida de fer i per sumar uns quants metres de desnivell varem decidir pujar a la població de Campelles per la carretera que trobarem a la sortida de Ribes just al costat de l'estació del cremallera a Núria.
Aquesta pujada es curta però amb un bon desnivell mantingut durant tota la pujada que la fa especialment interessant mantenir un bon ritme amb pendent continuades mantenint-se molta estona entre el 6-7-8% durant els 6km que hi han des de l'estació fins dalt la població. Fins aquí aquesta ruta es igual a aquesta:
Però aquesta vegada a Campelles continuem recte creuant el poble cap a El Baell. Aquest tram no es carretera asfaltada, si no, encimentada fins arribar a el poble. Trobareu algun punt amb algun forat però res que no es pugui fer. Trobareu un parell de pujades amagades i desprès començareu a baixar fins el poble de El Baell i fins tornar a sortir a la carretera de Campelles. El tram entre El Baell i la carretera de Campelles ja es asfaltada.
Al encreuament continuem cap avall desfent part de la pujada a Campelles fins arribar de nou a Ribes de Freser i tornar cap a Campdevànol per la carretera de Ripoll. Son 10km aproximadament en bon estat i on es pot pedalar molt ràpid perquè fins a Campdevànol la tendència es de pendent molt suau avall, o sigui, que si us poseu un a roda de l'altre el ritme es molt ràpid.

Salut i força pedals!!

______________________________________________________________________________________

Esta ruta es una ruta en esta zona que es rápida realizar si algún día no tienes mucho tiempo para ir en bici. Esto no significa que sea fácil de hacer aunque si ve el perfil de la ruta hará que cuando lleguemos de nuevo al punto de salida tengamos la sensación de que ha sido fácil pero será porque llevaremos mucho rato bajando.

De hecho si ve el enunciado de la ruta o el perfil podríamos decir que hay tres puertos pero realmente sólo el Coll de La Creueta es difícil porque en la Collada realmente no subimos porque ya estamos arriba y en Campelles sería prescindible pero yo les recomiendo que lo hizo porque este 6km van muy bien por roto un poco la bajada tan larga que hemos hecho.

Saliendo de Campdevànol hasta llegar al primer puerto, el Coll de la Creueta tenemos por delante 30 km de subida. Hasta el kilómetro 10 las rampas son muy suaves. Después de pasar Gombrèn iniciamos las rampas más fuertes nunca superando el 6 o 7% hasta el kilómetro 10-11 coincidiendo con el desvío a la derecha en dirección a Castellar de n'Hug donde las rampas ya están alrededor del 9-10% una poco más allá del cruce en el Santuario de Montgrony. A continuación seguimos subiendo pero las rampas ya se mantienen más suaves como el tramo anterior hasta salir a la carretera de la Pobla de Lillet hasta el Coll de la Creueta.
Justo delante del cruce cruzando la carretera puede entrar en la población de Castellar de n'Hug si desea echar un vistazo. Es recomendable.

Ya pedaleando por la carretera principal de acceso al quedarán unos 10km de ascensión aún por esta carretera muy tranquila y con bastante visibilidad durante todo su recorrido. También es muy cómodo rodar por ella porque las rampas son bastante iguales a lo largo de toda la ascensión en torno al 5-6-7% y muy puntualmente 8-9%. También hay pequeños tramos para descansar un poco las piernas.

Llegados al collado el trabajo más grande ya está hecho, para llegar al siguiente puerto, la Collada de Toses, será muy fácil porque ya estamos arriba llegaremos bajando con tan solo una pequeña ascensión al bien medio de los dos collados.

Y ahora sí que llegado el momento de disfrutar de una bajada non stop de 25km por la carretera del collado de Toses. Carretera ancha y con visibilidad que nos permitirá bajar a muy buen ritmo si así nos apetece hasta llegar a Ribes de Freser. En cualquier caso tenga cuidado porque uno se va animando y puede llegar un susto.

En esta ruta como es muy rápida de hacer y para sumar unos metros de desnivel decidimos subir a la población de Campelles por la carretera que encontraremos en la salida de Ribes justo al lado de la estación del cremallera en Núria.
Esta subida es corta pero con un buen desnivel mantenido durante toda la subida que la hace especialmente interesante mantener un buen ritmo con pendiente continuada manteniéndose mucho rato entre el 6-7-8% durante los 6km que hay desde la estación hasta arriba la población. Hasta aquí esta ruta es igual a ésta:
Pero esta vez en Campelles seguimos recto cruzando el pueblo hacia en El Baell. Este tramo no se carretera asfaltada, si no, cementada hasta llegar al pueblo. Encontrará algún punto con algún agujero pero nada que no se pueda hacer. Encontrará un par de subidas escondidas y después empezará a bajar hasta el pueblo de El Baell y hasta volver a salir a la carretera de Campelles. El tramo entre El Baell y la carretera de Campelles ya está asfaltada.
En el cruce continuamos hacia abajo deshaciendo parte de la subida a Campelles hasta llegar de nuevo a Ribes de Freser y volver hacia Campdevànol por la carretera de Ripoll. Son 10km aproximadamente en buen estado y donde se puede pedalear muy rápido porque hasta Campdevànol la tendencia es de pendiente muy suave abajo, o sea, que si se pone uno a rueda del otro el ritmo es muy rápido

Salut i força pedals!!

Coll de Creueta

Coll_de_Creueta

Cruilla a Gombren

Gir a la dreta i continuem pujant fins el coll de la Creueta