Photo ofCampdevànol+Coll de Merolla+Collada Sobirana+Sant Julià de Cerdanyola+Castellar de n'Hug+Santuari de Montgrony Photo ofCampdevànol+Coll de Merolla+Collada Sobirana+Sant Julià de Cerdanyola+Castellar de n'Hug+Santuari de Montgrony Photo ofCampdevànol+Coll de Merolla+Collada Sobirana+Sant Julià de Cerdanyola+Castellar de n'Hug+Santuari de Montgrony

December 7, 2023
September 2023

near Sant Llorenç, Catalunya (España)

Sortida molt completa per fer una matí, no es fàcil perquè tenim 80km per davant amb un desnivell que passa dels 1800m. El dibuix de la ruta es un 8 que te com a punt en comú La Pobla de Lillet. Hi ha 4 pujades destacables en la ruta, Coll de Merolla, coll de la Sobirana, Castellar d’en Hug i Santuari de Montgrony. A la ressenya us explico els detalls de cadascuna d’elles.
La ruta s’inicia a la carreta de Campdevànol a Gombrèn. Els primers 12 km son de pujada suau al principi i una mica mes forta uns quilometres desprès de passar Gombrèn fins a coronar el Coll de Merolla. Aquesta es la primera pujada i la mes fàcil de totes.
Seguidament al coll de Merolla tenim uns 10km de baixada amb un parell de rampes , curtes a mitja baixada. Quan arribem a La Pobla de Lillet s’acaba la baixada i a la sortida del poble hem deixar la carretera per un trencall a l’esquerra cap a Falgars. Aquesta pujada, la segona, te aproximadament uns 6km amb les rampes molt fortes al voltant del 12 i 14% especialment desprès de deixar la carretera per seguir la carretera que surt a la dreta al ben mig del revolt on ja arribem al coll de Sobirana. Aquest tram es molt tranquil i bastant solitari, nomes els vehicles que volem accedir al santuari de Falgars es el tràfic que trobarem.
Poder es moment d’un petit descans, agafar forces i continuar. Ara toca baixar un bon tros, aproximadament uns 7km fins a tocar de Guardiola de Bergada passant per Sant Julià de Cerdanyola. Aquesta baixada es per un antic camí rural asfaltat i molt poc transitat. A partir de Sant Julià de Cerdanyola la carretera es mes ampla , en bon estat i amb la possibilitat de creuar-nos amb algun cotxe mes.
Quan arribem a la rotonda on podem entrar a Guardiola de Bergada seguirem recte en direcció a la Pobla de Lillet. Aquest tram es un dels mes transitats de la ruta. Des de la rotonda s’inicia la tercera pujada que es la mes llarga de la ruta amb quasi 20km de longitud. Els primers 9km son molt suaus 2, 3 i 4% fins arribar a la Pobla de Lillet on a la sortida de la població en el primer encreuament anirem a l’esquerra cap a Castellar d’en Hug. Aquí la pujada ja es mes forta i trobarem un parell de descansos en els primers 5km però desprès els darrers 6km son mes forts amb pendents mantingudes del 9 i 10% i alguna tram molt curt amb un pel mes de pendent. La pujada acaba desprès de passar Castellar d’en Hug on s’agafa un antic camí rural a la dreta ara asfaltat de baixada fins l’encreuament per anar al santuari de Montgrony. Aquest tram son uns 9km de distancia amb una petita remuntada al terç final. La carretera es estreta i de baixada amb revolts tancats on heu d’anar en compte per si surt algun cotxe de baixada si aneu molt ràpid us costarà frenar la bicicleta.
I per rematar la sortida i posar-li mes duresa pugem fins el Santuari de Montgrony que es la pujada mes curta i amb les pendents mes fortes. A mes a mes, al final de la ruta amb les cames ja castigades per les anteriors pujades, o sigui, que es fa mes dura del que realment es. La pujada no arriba a 4km però nomes començar les pendents durant molta estona estan per sobre del 10% clarament, nomes uns metres abans d’arribar al Santuari de Montgrony hi ha un tram que planeja. I del Santuari on podeu gaudir una mica de les seves vistes hem de desfer la darrera pujada i continua baixant per la carretera per on veníem de Castellar d’en Hug Fins a Gombrèn i cap a Campdevànol. Aquest tram final es exactament el mateix per on hem iniciat la ruta.

Salut i força pedalades!!!

___________________________________________________________________________________

Salida muy completa para realizar una mañana, no es fácil porque tenemos 80km por delante con un desnivel que pasa de los 1800m. El dibujo de la ruta es un 8 que tiene como punto en común La Pobla de Lillet. Hay 4 subidas destacables en la ruta, Coll de Merolla, collado de la Soberana, Castellar d´en Hug y Santuario de Montgrony. En la reseña les cuento los detalles de cada una de ellas.
La ruta se inicia en la carreta de Campdevànol en Gombrèn. Los primeros 12 km son de subida suave al principio y algo más fuerte unos kilómetros después de pasar Gombrèn hasta coronar el Coll de Merolla. Ésta es la primera subida y la más fácil de todas.
Seguidamente en el collado de Merolla tenemos unos 10km de bajada con un par de rampas, cortas a media bajada. Cuando llegamos a La Pobla de Lillet se acaba la bajada y en la salida del pueblo debemos dejar la carretera por un desvío a la izquierda hacia Falgars. Esta subida, la segunda, tiene aproximadamente unos 6km con las rampas muy fuertes en torno al 12 y 14% especialmente después de dejar la carretera para seguir la carretera que sale a la derecha en medio de la curva donde ya llegamos al collado de Sobirana. Este tramo es muy tranquilo y bastante solitario, sólo los vehículos que queremos acceder al santuario de Falgars es el tráfico que encontraremos.
Poder es momento de un pequeño descanso, tomar fuerzas y continuar. Ahora toca bajar un trecho, aproximadamente unos 7km hasta tocar de Guardiola de Bergada pasando por Sant Julià de Cerdanyola. Esta bajada es por un antiguo camino rural asfaltado y muy poco transitado. A partir de Sant Julià de Cerdanyola la carretera es más ancha, en buen estado y con la posibilidad de cruzarnos con algún coche más.
Cuando lleguemos a la rotonda donde podemos entrar en Guardiola de Bergada seguiremos recto en dirección a la Pobla de Lillet. Este tramo es uno de los más transitados de la ruta. Desde la rotonda se inicia la tercera subida que es la más larga de la ruta con casi 20km de longitud. Los primeros 9km son muy suaves 2, 3 y 4% hasta llegar a la Pobla de Lillet donde a la salida de la población en el primer cruce iremos a la izquierda hacia Castellar d'en Hug. Aquí la subida ya es más fuerte y encontraremos un par de descansos en los primeros 5km pero después los últimos 6km son más fuertes con pendientes mantenidas del 9 y 10% y algún tramo muy corto con uno por el mes de pendiente. La subida acaba después de pasar Castellar d'en Hug donde se toma un antiguo camino rural a la derecha ahora asfaltado de bajada hasta el cruce para ir al santuario de Montgrony. Este tramo son unos 9km de distancia con una pequeña remontada en el tercio final. La carretera se estrecha y de bajada con curvas cerradas donde debe tener cuidado por si sale algún coche de bajada si va muy rápido le costará frenar la bicicleta.
Y para rematar la salida y ponerle más dureza subimos hasta el Santuario de Montgrony que es la subida más corta y con las pendientes más fuertes. Ademas, al final de la ruta con las piernas ya castigadas por las anteriores subidas, o sea, que se hace mas dura de lo que realmente es. La subida no llega a 4km pero sólo empezar las pendientes durante mucho rato están por encima del 10% claramente, sólo unos metros antes de llegar al Santuario de Montgrony hay un tramo que llanea. Y del Santuario donde podéis disfrutar un poco de sus vistas debemos deshacer la última subida y continua bajando por la carretera por donde veníamos de Castellar d'en Hug Hasta Gombrèn y hacia Campdevànol. Este tramo final es exactamente el mismo por el que hemos iniciado la ruta.

Salut i força pedalades!!

Santuari de Montgrony

El santuari o capella de Santa Maria de Montgrony és un santuari marià del bisbat de Vic, situat al Montgrony. Es troba en el cingle de la Serra de Sant Pere, a uns 1370 metres sobre el nivell del mar, en el municipi de Gombrèn, a la comarca catalana del Ripollès. Just sobre el cingle on està situada la capella hi ha l'església de Sant Pere de Montgrony. https://ca.wikipedia.org/wiki/Santa_Maria_de_Montgrony

Cruilla a Gombren

Cruilla_a_Gombren

Coll_de_Merolla

PictographProvisioning Altitude 2,795 ft

Pobla de Lillet

Pobla_de_Lillet

PictographReligious site Altitude -32,805 ft

Ermita Mare de Deu de les Esposes

El Santuari es troba al peu de la carretera que porta a Sant Julià de Cerdanyola des de Guardiola. L'edifici ocupa, junt amb una petita plaça d'entrada, un relleix encinglerat, a un congost al peu de la carretera, s'adapta al desnivell de la muntanya al peu d'un precipici. Aquest lloc està obert a una extensa panoràmica en direcció a la vall de Bastareny. L'edifici és de planta rectangular, d'una nau orientada cap a llevant, amb un absis que té un lateral en forma semicircular i l'altre formant angle recte. Està coberta amb teulada a doble vessant de teula àrab, mentre que a l'interior és de volta de canó amb llunetes i amb arcs torals i al primer tram de la nau, sobre la porta, s'hi troba el cor. La façana principal té un campanar d'espadanya sobre el carener, cobert amb teuladeta amb una creu a sobre i que alberga una campana, i que es va construir a finals del segle XX. La porta principal és adovellada, amb la inscripció 1858 a la dovella central; hi ha una rosassa just a sota del campanar i una placa commemorativa al costat de la porta. Els murs són de paredat unit amb morter de calç i amb una capa que uniformitza, amb cantoneres ben escairades. A l'interior, l'altar separa un espai que serveix tan per accedir al cambril de la Mare de Deu com fa funcions de sagristia; no presenta decoració interior remarcable. https://patrimonicultural.diba.cat/element/santuari-de-la-mare-de-deu-de-les-esposes